brede banden raken binnenschemen amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2005 23:34 #52876 door
GB velgen met pirellis staan fraai onder mijn 1969 amazon sedan, maar lopen bij doorveren aan achterzijde tegen binnenscherm en bovenzijde veren aan. Slijtage dus.
Is dit te voorkomen door spoorverbreders? En is dit verstandig? Hoe kom ik daar aan?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2005 23:44 #77294 door
Beantwoord door in topic brede banden raken binnenschemen amazon
Het is vreemd dat ze tegen de veren aanlopen,Hoe breed zijn de banden.Bedoel je de achterzijde van de auto ,deus de achterwielen .Aan de voorkant komt aanlopen tegen de binnenschermen wel voor bij bochten nemen,maar dat kun je afstellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2005 10:58 #77293 door
Beantwoord door in topic brede banden raken binnenschemen amazon
Ik heb bij een van mijn eerdere Amazones ook dit probleem gehad. Ik heb uiteindelijk bij een rally-sport winkel spoorverbreders gekocht die het probleem iets hebben verminderd. Je houdt hierdoor wel minder draad over voor je wielmoeren!!! Uiteindelijk heeft dit in combinatie met het wegslijpen van het plaatstaal waar de veer achter zit wel geholpen.
Maar volgens mij zijn spoorverbreders zelfs verboden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2005 12:48 #77292 door
Beantwoord door in topic brede banden raken binnenschemen amazon
Mogelijk zijn je achterveren wat doorgezakt. Iets stuggere/progressieve veren kunnen ook helpen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-10-2005 23:38 #77291 door
Beantwoord door in topic brede banden raken binnenschemen amazon
eerst even de wet: spoorverbreders zijn toegestaan; apk zegt dat wielen deugdelijk gemonteerd moeten zijn, en dat kan in principe met spoorverbreders, mits juiste materiaal, draadeinden, moeren etc.; de sporing mag 2% afwijken van de originele sporing (typegoedkeuring), maar wordt niet gecontroleerd; wielen/banden mogen 30 mm buiten de carrosserie uitsteken.
Als de achterbanden aanlopen kan de oorzaak een extreem brede band zijn, bv breder dan 205; maar het is waarschijnlijker dat er een wiel met verkeerde afmetingen gebruikt is, en dan bedoel ik met een verkeerde off-set; off-set is de afstand tussen de naaf en de hartlijn van de velg; is die afstand te groot, dan komt het wiel teveel naar binnen en de band gaat aanlopen; GB heeft diverse off-set waarden en er zijn ook namaakwielen met diverse off-set waarden in omloop; kan ook combinatie bandbreedte/off-set zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.