achteruitkijkspiegel p1800

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-11-2005 00:00 #52777 door
achteruitkijkspiegel p1800 is gemaakt door
Hallo,
Onlangs een p1800s gekocht. Deze heeft nieuwe achtervering gekregen bij vorige eigenaar. Nu de kont van de auto wat hoger op zijn wielen staat is de functie van de achteruitkijkspiegel (die geplaatst is op het dashboard) flink afgenomen (lees; ik zie geen hond). Wat kan ik het beste doen? Heb zelf al wat ideeen maar was benieuwd wat de kenner er aan zou doen...
Groet Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-11-2005 07:27 #77732 door
Beantwoord door in topic achteruitkijkspiegel p1800
De latere P1800 heeft een spiegel aan de bovenste raamlijst, net als bij modernere auto's. Misschien is dat wat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-11-2005 09:10 #77731 door
Beantwoord door in topic achteruitkijkspiegel p1800
Mijn p1800s staat op normale hoogte maar ook dan heb je maar een beperkt uitzicht via de achteruitkijkspiegel. Om die reden heb ik bij wijze van experiment bij de Formido voor een paar euro een goedkoop achteruitkijkspiegeltje gekocht dat met een zuignap op de bovenkant van de voorruit vastzit. Het is van positie te veranderen en het verkleint. Maar om nou te zeggen dat het erg veel oplevert....nou nee. Inmiddels ben ik gewend aan de situatie en met wat extra kijken in de zijspiegel en wat extra draaien met het hoofd is het wel te doen.
Maar staat je auto aan de achterkant niet TE hoog? Er wordt wel eens wat aangerommeld met die veren. Nieuwe veren moeten in principe een normale wagenhoogte opleveren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-11-2005 14:58 #77730 door
Beantwoord door in topic achteruitkijkspiegel p1800
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de speigel al een keer gemonteerd aan het dak (zoals bij de 1800E). Helaas pas dat niet, want de zonneschermen kunnen dan niet meer naa beneden klappen. de 1800E heeft andere zonneschermen. Het is een kwestie van wennen en veel in je zijspiegel kijken. (of veel gewicht achterin je auto leggen of ook je voorkant omhoog laten brengen). Wat wel een voordel is van een hoge achterkant is dat je met een redelijke snelheid over dremples kan rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.