gordels zetten in p1800

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-11-2005 09:24 #52772 door
gordels zetten in p1800 is gemaakt door
Ik heb een P1800s uit 64 gekocht (in zweden gefabriceerd) die ik binnenkort ga ophalen. In deze P1800 bleken voorin geen gordels te zitten. Nu heb ik al met de verrekijker gezocht maar niet het antwoord kunnen vinden op mijn vraag. Deze is: Is iedere P1800 voorbereidt op het plaatsen van kruisgordels voorin.Zijn dus de benodigde bevestigingspunten aanwezig, of dienen deze nog geplaatst te worden. Zo ja, hebben jullie tips?
Alvast bedankt, Mike

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-11-2005 09:30 #77751 door
Beantwoord door in topic gordels zetten in p1800
Kweet het niet....Heb je nix aan he, zo n antwoord. Waar je misschien wel wat aan hebt is dat Henk de Bruin onder MARKT bij P1800 onderdelen een setje mooie orginele gordels aanbied voor 40 eurries. Geen geld en wel broodnodig.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-11-2005 09:40 #77750 door
Beantwoord door in topic gordels zetten in p1800
Dag jeroen.Die had ik al gezien maar het ontbreekt in deze p1800 aan ruimte vanwege een middenconsole en armsteun die is geplaatst. Heb zelf ook nog zo'n setje niet oprolnare gordels liggen en zou deze het liefst plaatsen (vind het verchroomde klick systeem mooier), maar zijn te breed en dus moeten er moderne gordels in..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-11-2005 09:47 #77749 door
Beantwoord door in topic gordels zetten in p1800

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-11-2005 09:59 #77748 door
Beantwoord door in topic gordels zetten in p1800
Nu echt: kortgeleden heb ik in de ES 'nieuwe' rolgordels uit een 240 gezet. Het bakje met het oprolmechanisme is nl. identiek!
Je moet wel eerst de riem lostornen en het 'ijzerwerk' overzetten, de schoenmaker naait daarna de omslag weer stevig vast.
Werkt prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-11-2005 11:54 #77747 door
Beantwoord door in topic gordels zetten in p1800
Maar is er t.a.t. een bevestigingspunt bij het raamstijl bovening aanwezig voor de 3 puntsgordel?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-11-2005 13:17 #77746 door
Beantwoord door in topic gordels zetten in p1800
Ja, er zit een draadgat in de stijl en er zit een opening in de bekleding van de stijl voor de bout. Ik weet niet of dat bij jou het geval is.
Overigens heb ik ook zo'n armsteun in het midden en past er niet zo'n mooi chromen ding met 2 rode hendels, maar er zijn 2 eenvoudige vangers (zoals ze geloof ik heten) gemonteerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-11-2005 15:19 #77745 door
Beantwoord door in topic gordels zetten in p1800
Ik heb bij een aantal gordels de boel overgezet zonder het los te tornen: gordel geheel afrollen en dan losmaken van de as on het oprolbakje. Alle gordels die ik gezien heb zijn daar dubbel gestikt, door een gleuf in de as gestoken en geborgd met een ijzeren staafje, zodat hij dikker wordt en niet meer terug kan. Je moet alleen even het mechaniek blokkeren (kleine schroevendraaier in de gleuf steken) voordat je de gordel eruit haalt. Dan alle onderdelen overzetten en weer monteren. Op deze manier haal je geen stiksels los, en dat is beter: ik geloof dat die ook ergens in de APK-eisen zitten, dus ik blijf er liever af...

RC.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-11-2005 18:36 #77744 door
Beantwoord door in topic gordels zetten in p1800
Mooi, ik realiseer me inderdaad dat er waarschijnlijk (klassieke) 3 punt gordels in hebben gezeten en er zal inderdaad een bevestigingspunt bij de deurstijl zitten. Wat Richard zegt klopt, het is niet nodig om de gordel los te tornen. Ik heb dit bij het opknappen van mijn amazon ook niet hoeven doen. Gewoon afrollen en dan kun je bij alle bevestigingsbouten..
in ieder geval iedereen bedankt voor jullie reacties. Ik zie wel of het inderdaad zo uitpakt als ik me nu voorstel..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.