snelheidmeter amazone 66

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2006 17:55 #52584 door
snelheidmeter amazone 66 is gemaakt door
na de restauratie van mij amazone schiet de snelheidsmeter door naar rechts
de kmteller doet het wel goed
weet iemand wat dat kan zijn en hoe dit op te lossen is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2006 21:58 #78758 door
Beantwoord door in topic snelheidmeter amazone 66
Teller kabel is geknikt of loopt aan doordat er te scherpe bochten in de buitenkabel zitten.
Wat gebeurd er: Kabel loopt vast, kabel word opgewonden als een elastiek en wanneer er genoeg weerstand is opgebouwd schiet de kabel los en wind zich af. oftewel, teller doet even niets en schiet dan flink vooruit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2006 22:31 #78757 door
Beantwoord door in topic snelheidmeter amazone 66
bedankt voor reactie
maar dat is het volgens mij niet
vanaf het begin schiet hij door en blijft ook zoveel aangeven, dus komt niet terug alleen als er langzamer gereden wordt, komt
hij langzaam terug

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-01-2006 09:13 #78756 door
Beantwoord door in topic snelheidmeter amazone 66
Fred, Als het zo is dat je kilometerteller procentueel teveel aangeeft, heb ik hetzelfde probleem. (ongeveer 30% teveel) De kilometerteller klopt wel, maar de snelheidsmeter geeft veel teveel aan. Tot nu toe heb ik twee mogelijke oorzaken gehoord. Eerste is dat de rol een veer heeft die door de ouderdom te slap is geworden. Tweede dat er een magneet inzit die aan magnetisme heeft verloren. Het lijkt mij dat hiervoor iets aanwezig moet zijn om te kalibreren. (Verkleinen van de luchtspleet of iets dergelijks) Inmiddels heb ik van iemand hier op het forum een reserve teller gekocht zodat ik hem kan openmaken om te kijken wat er mogelijk is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-01-2006 09:33 #78755 door
Beantwoord door in topic snelheidmeter amazone 66
Ik heb wel eens meegemaakt dat er een stukje van de magneet gebroken was wat tussen de magneet en de aluminium cup zat, van de rol.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.