dashcover

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-02-2006 20:52 #52504 door
dashcover is gemaakt door
Wat is het verschil tussen de "goedkope" dashcovers en de duurdere dashboardbekleding? Mijn cover past n.l niet meer en ik vraag me dus af wat de alternatieven zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-02-2006 21:40 #79279 door
Beantwoord door in topic dashcover
Wat is een dascover???

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-02-2006 21:58 #79278 door
Beantwoord door in topic dashcover
Een dashboardcover is een kunststof hoes die je over je oude dashboard kasn plaatsen/schuiven. Het staat hier eenvoudig, maar ik vond het een hele klus. Je bent minder geld kwijt dan een nieuwe. (ik meen €85.00 exbtw. De metalen rand onder aan je voorruit moet verwijderd worden en ook de lange chrome strip over de hele lengte onderaan je dashboard. Om het mooi te laten zitten moest ik ook wat van m'n oude dashboard wegsnijden. Veel passen en meten. De gaten van de schroefjes van de metalen rand bij de ruit is ook nog een gepuzzel, maar.... het resultaat is verbluffend. groet, freek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2006 09:04 #79277 door
Beantwoord door in topic dashcover
Een Dascover is een beschermingsmaatregel van het Wereld Natuurfonds om het uitsterven van de Das tegen te gaan....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2006 09:24 #79276 door
Beantwoord door in topic dashcover
Hahaha! Sorry voor de typefout! En bedankt voor de uitleg Freek!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2006 14:35 #79275 door
Beantwoord door in topic dashcover
Ik heb al jaren zo'n dingen liggen voor de ES, maar zit aan te hikken tegen het losschoeven van de 8 kruiskopschroefjes bij de uitblaasmonden. Het lijkt erop dat het hele dashboard los moet (of de voorruit er uit!).
Is dat bij de Amazon ook zo, en is er een eenvoudiger oplossing?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2006 16:51 #79274 door
Beantwoord door in topic dashcover
Athur,<br>Op 2-1-2002 schreef ed van der zee het volgende:<br>"Neen, alleen door het gehele dashboard te verwijderen kun je het boven deel eraf halen en de bekleding vervangen. Dit komt omdat de bekleding met clips vastzit en deze zijn niet benaderbaar met het dashboard op z'n plek. Bovendien kun je met de voorruit geplaatst niet de bocht maken om het bovendeel op z'n plek te krijgen en tussen beide dahsboarddelen te klemmen."<br>Dus ik kan me voorstellen dat het geen klusje is waar je zo ff aan begint....<br>Bij een amazon is het vrij eenvoudig: sierlijstje weghalen en de onderste raamlijst. De cover zit geplakt maar trek je er zo af. Bij mij is hij gescheurd en gekrompen zodat hij niet meer goed past, maar aangezien ik 175 euri voor een dekje wel heel veel vind vroeg ik mij af of de goedkopere covers er een beetje goed uit zien c.q. goedblijven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-02-2006 19:07 #79273 door
Beantwoord door in topic dashcover
Het verschil is dat de goedkope versie over de oude heen schuift terwijl de dure versie de schuimrubber vulling heeft.
<p>
De eerste versie lijm je dus op de oude, de tweede versie vervangt de oude die je dus eerst moet verwijderen.
<p>
Ik heb de 'goedkope' ('t was toch 99 euro) cover over m'n oude, en hoewel niet perfect is daar goed mee te leven. Hij is bij mij in de hete zomerzon helaas wel enigszins gaan bobbelen, maar ook niet zo erg dat het er niet uitziet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-02-2006 11:50 #79272 door
Beantwoord door in topic dashcover
Ik raad de plakversie af.Deze gaat bobbelen en scheuren binnen 2 jaar.Bovendien is hij veel lastiger te plaatsen.Je hebt te weinig ruimte voor de chroomlijst.De originele versie is duurder ,maar veel mooier,blijft ook mooi en is veel makkelijker te plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-02-2006 13:27 #79271 door
Beantwoord door in topic dashcover
O.K Ik spaar nog een tijdje verder...en hou intussen mijn ogen open op beurzen e.d. Bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.