km teller/ overdrive

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-03-2006 18:46 #52449 door
km teller/ overdrive is gemaakt door
Ik heb een klein probleem ivm mijn kilometerteller,
ik heb net een D type overdrive geplaatst in mijn 142, en nu geeft de teller een te lage snelheid aan.
Dit ligt waarschijnlijk aan het tandwiel in de overdrive, ik heb ze er al eens uitgedraait, maar ik denk niet dat ik ze kan verwisselen...
In mijn M40 zat een geel tandwiel met 16 tanden, en in mijn M41 een zwart met 19 tanden (afkomstig van een p1800), kan ik deze 2 tandwielen zomaar verwisselen om het probleem op te lossen? Ze hebben wel een verschillende diameter nl 16 en 18mm...
En zo niet, weet iemand welk tandwiel ik nodig heb?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-03-2006 09:18 #79596 door
Beantwoord door in topic km teller/ overdrive
In mijn amazon met D overdrive zat een groene, in de M40 bak een gele.
Ik dacht in eerste instantie ook dat hij te weinig snelheid aangaf, maar ik ben langs zo'n radar paal gereen waar op staat "U rijd...km/h" en de snelheid klopte.
De gekleurde tandwieltjes zijn te verwisselen zonder dat je het tandwiel in de OD zelf hoeft te wisselen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-03-2006 18:43 #79595 door
Beantwoord door in topic km teller/ overdrive

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-03-2006 18:47 #79594 door
Beantwoord door in topic km teller/ overdrive
De tandwieltjes zeker niet wisselen,je maakt ze dan zeker stuk. De worm in een OD van een P1800 heeft een andere spoed dan deze uit een AM. Op zoek gaan naar een worm uit een AM of 144 is de enige en goede oplossing. Kleur tandwiel afhankelijk van de huidige achterbrug. Dus bestaande geel tandwiel moet dan gebruikt kunnen worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-03-2006 08:45 #79593 door
Beantwoord door in topic km teller/ overdrive
Bel eens naar de grotere onderdelenleveranciers misschien hebben zij een tandwieltje met het juiste aantal tanden wat wel past....succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.