aansluiten toerenteller

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-04-2006 15:41 #52345 door
aansluiten toerenteller is gemaakt door
Ik heb me onlangs een Smiths toerenteller aangeschaft en ik wou die nu gaan installeren, maar weet niet goed hoe ik hem moet aansluiten.
Het is wel geen orginele Volvo teller, hij is qua uitzicht wel hetzelfde als die van een 123GT, er staat alleen niet volvo op gedrukt...
Ik heb al eens de verrekijkerfunctie van het forum gebruikt, maar daar heeft men het nergens over een groene draad...

Ik heb 6 draden, 2 witte (die blijkbaar tussen bobine en verdeler moeten komen), 1 rode (+12V), 1 zwarte (Massa), 1 wit/rode (voor de verlichting), en nog 1 groene...

De verkoper zei dat ik de 2 witte niet moest gebruiken, en dat ik de groene aan de bobine moest hangen...

Nu wou ik gewoon even zeker zijn voor ik alles begin aan te sluiten... Wie weet raad?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-04-2006 10:07 #80130 door
Beantwoord door in topic aansluiten toerenteller
Bij mijn toerenteller is de aansluiting als volgt:<br>
- rood = 12 volt<br>
- groen = naar draad tussen bobine en contactpunten (dus aansluiten op de bobine of bij de contactpunten)<br>
- bruin = naar de massa<br>
- grijs/rood = + voor verlichting<br>
- grijs = - voor verlichting<br>

Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2006 12:33 #80129 door
Beantwoord door in topic aansluiten toerenteller
Is het eigenlijk nog gelukt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-04-2006 18:19 #80128 door
Beantwoord door in topic aansluiten toerenteller
Ik heb nog geen tijd gehad om het te monteren, maar ik laat wel iets weten als hij gemonteerd is... Ik ben toch al een beetje gerustgesteld dat jij ook een groene draad hebt die naar de ontsteking moet...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-04-2006 19:43 #80127 door
Beantwoord door in topic aansluiten toerenteller
Ik heb eindelijk de tijd gevonden om hem eens uit te proberen,
ik had hem eerst aangesloten met de groene draad aan de bobine, maar dat gaf geen resultaat.
Toen heb ik hem aangesloten tussen de verdeler en de bobine met de 2 grijze draden, zoals ook al een paar keer vermeld is op het forum, en toen werkte hij wel...
Nu weet ik alleen nog niet waar de groene draad voor dient... Niet dat het veel rol speelt want alles schijnt te werken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.