volgorde dashboard voorruit p1800

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-04-2006 20:48 #52321 door
Restauratie P1800 1963: Wie kan me vertellen welke volgorde ik het best aan kan houden bij het monteren van het dashboard en de voorruit ?
Eerst het complete dashboard lijkt gemakkelijker, maar krijg je daarna de voorruit wel goed gemonteerd ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-04-2006 11:44 #80249 door
Beantwoord door in topic volgorde dashboard voorruit p1800
Het is veel makkelijker om eerst het dashboard te monteren. Als de voorruit erin zit kan je niet bij de schroefjes van de ruitontwaseming komen. Het is handiger om het voorruit rubber eerst te voorzien van de sierlijst en dan de ruit erin, is anders bijna niet te doen zonder de sierlijst te beschadigen. Voor het zicht op de bedrading onder het dashboard zou je de onderzijde wit kunnen maken. Dat scheelt als je later eronder moet om wat te repareren/vervangen, en je ziet het alleen als je op je rug ligt. Succes, het is een rotklus maar geeft wel veel voldoening als het er netjes inzit! En doe heel voorzichtig met de capillaire buisjes van de olietemp. meter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2006 15:29 #80248 door
Beantwoord door in topic volgorde dashboard voorruit p1800
Ik vond nog een Amerikaanse site waarin het plaatsen van de voorruit stap voor stap wordt bespropken, met foto's. Misschien heb je er wat aan.
roundspace.com/p1800/ windshield.htm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2006 19:42 #80247 door
Beantwoord door in topic volgorde dashboard voorruit p1800
Hartelijk dank voor de goede tips.
Mijn twijfel zat bij het punt of het lukt om bij het monteren van de voorruit de elektra-draad goed uit het rubber te kunnen trekken en dan dus aan de onderzijde waar het dashboard zit, maar mede gezien de zeer duidelijke Amerikanse web-site lukt dat dus.
Het dashboard heb ik kant en klaar op de werkbank opgebouwd, dus met de ventilatie-sleufjes, maar ik ga dat er nu toch als eerst inzetten.

groeten, Dick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2006 20:36 #80246 door
Beantwoord door in topic volgorde dashboard voorruit p1800
Dit is een van de laatste klussen die ik nog moet doen: dashboard vervangen en een nieuwe voorruit erin voor mijn '73 ES. Maar eerst nog even sparen...
Hoop dat alles gladjes verloopt voor je!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.