originel gordels ama. combi achter

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-06-2006 23:11 #52174 door
Wij hebben een Amazon Combi ('64) en we willen graag originele 3 punts gordels achterin plaatsen. We hebben gisteren originele gordels voor voorin gekocht dus we hebben gekeken of deze ook achterin passen. En... het lijkt erop dat ze passen, 3 gaten gevonden. Alleen: de gaten naast de achterbank lijken op een vreemde plaats te zitten, ongeveer in het midden van de (diepte)zitting in de bodemplaat. Je zou verwachten dat ze iets verder naar achter zouden zitten. Wie weet of dit klopt?
Behalve de vreemde plek van de gaten, stuitten we op een ander probleem: de metalen lus om de gordels in te klikken in het midden van de bank, is te kort om tussen de zitting en de rugleuning uit te komen. Zijn er langere lussen te verkrijgen, of is er een andere oplossing om de gordels in te klikken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-06-2006 23:23 #80930 door
Beantwoord door in topic originel gordels ama. combi achter
mij is niet bekend dat Volvo op de 220 achterin gordels geleverd heeft, of ik moet dat niet hebben opgemerkt in een onderdeel catalogus. Mijn advies is om als je per sé statische gordels wilt monteren gewoon te kijken bij een automaterialenhandel. Als het je al zou lukken om de metalen lus te verlengen, lijkt me dat niet echt comfortabel voor een eventuele derde passagier.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2006 00:24 #80929 door
Beantwoord door in topic originel gordels ama. combi achter
Ik heb in mijn sedan de originele vaste gordels van voor naar achter verplaatst.
De ijzeren lus heb ik in het gat waar de rubber kone in zit geplaatst, op een verlengstuk, waardoor hij net tussen de rugleuning en de zitting door komt.
Wat Siang al zei: het is niet lekker zitten voor een derde passagier op de achterbank.
De bovenste bevestiging heb ik door de gaten in de hoedenplank gestoken en vastgemaakt aan de bouten van de gastank.
De vaste punten heb ik aan de flens van de wielkastrand vastgemaakt.
Maar al met al ben ik met Siang eens dat de beste oplossing is "moderne gordels" te vinden met een stukje riem/gesp tussen de zitting en leuning door.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2006 11:18 #80928 door
Beantwoord door in topic originel gordels ama. combi achter
Ik heb moderne vaste gordels gehaald en ze op de beschikbare punten vastgezet. De sluiting zit met zijn riem tussen de zitting en de rugleuning door. Indien je van plan betn 5 personen te vervoeren dan is er wel een mogelijkheid met een heupgordel in het midden. Je zult dan wel twee ophangpunten in de bodem moeten maken. Mits dat degelijk gebeurt is dat goed mogelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-06-2006 22:34 #80927 door
Beantwoord door in topic originel gordels ama. combi achter
Ik heb achterin mijn amazon combi rolautomaten van een sloopauto genomen die scheef kunnen/mogen staan. Dus gordels voor achterstoelen. Deze gemonteerd achter de bekleding net voor het achterwiel met een extra steunplaat. Je ziet de rolautomaten niet en mijn kinderen vinden het heerlijk. Inderdaad ook een heupgordel in het midden. De bevestigingspunten zijn onder de rugleuning en in de C stijl gewoon beschikbaar. Gebruik ook de bevestigingsbouten van de gordelset. Gewoon metrisch fijne draad. Kostte mij 20 euro. Achtergordels zijn vrijwel altijd nooit gebruikt en dus in prachtige conditie en dus lekker veel keus op de sloop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.