portierraam Amazone
- Arnic de Winter
- Junior lid
-
Minder
Meer
10-09-2006 21:24 #51860
door Arnic de Winter
portierraam Amazone is gemaakt door Arnic de Winter
<p>Ik heb een probleem dat mijn portierraam naar beneden gevallen is en niet meer naar boven gedraaid kan worden;de kabel ligt eraf.Kan iemand mij aangeven hoe de kabel moet lopen en wat te doen om dit in de toekomst te voorkomen.</p><p>Hartelijk dank.</p><p> </p><p>Arnic</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-09-2006 23:14 #82439
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic portierraam Amazone
<p>zoekfunctie? er is al vaker over geschreven.</p><p>Amazon neem ik aan? Deurbekleding verwijderen, de klink en de slinger zitten vast op een omega-vormig veertje dat het handigste te verwijderen valt met de speciale tang, maar met een dunne schroevendraaier lukt het soms ook. Het meest voorkomende euvel is dat de kabel uit de katrol gelopen is, en dat de kabel opnieuw op spanning gezet moet worden. Als er onderdelen door roest kapot zijn, helpt alleen vervanging.</p><p>De kabel loopt meen ik over twee katrollen en er is een tandwiel waar de ketting over loopt.</p><p>De onderste katrol kan gespannen worden, even goed opletten dat de raamhouder kan rusten op de daarvoor bestemde steun, die anders iets in vorm buigen. Alle draaiende delen invetten voor montage en je kan er weer jaren tegen.</p><p>Als de deur toch open ligt kan je ook even de afwatering doorgankelijk maken en de lasnaden inspuiten met tectyl oid.</p>
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Rob Funcke
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
11-09-2006 07:43 #82438
door Rob Funcke
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
Beantwoord door Rob Funcke in topic portierraam Amazone
Controleer ook even dat de katrollen waar de snaar over loopt in lijn staan. en dat de raamgeleiders ook correct zijn en in lijn staan.
Amazone 133GT 1968 sinds 1978 in mijn bezit. Tot 2012 als dagelijkse auto. Nu voor de 3e maal gerestaureerd.
11-09-2006 22:12 #82437
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic portierraam Amazone
Bekend euvel van de Amazon, meestal is de kabel gebroken en voordat je alles los hebt liggen zorg dat je een nwe/gebruikte kabel op voorraad hebt
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
19-01-2012 09:59 #109884
door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic portierraam Amazone
Heb bij mij ook de hele boel open liggen omdat ik het rubber van het ventilatie raam wil vervangen maar over de afwatering van het portier waar kan ik de ontwateringsgaten vinden?? lijken er niet te zitten?
en als ze er niet zitten (door eventuele eerdere resto/lapwerk) waar ik ze dan het beste zelf aanbrengen???
Thanks groet
Frans
en als ze er niet zitten (door eventuele eerdere resto/lapwerk) waar ik ze dan het beste zelf aanbrengen???
Thanks groet
Frans
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-01-2012 12:06 #109909
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic portierraam Amazone
@ Arnic: het raam dat naar beneden valt is een bekend euvel; zorg dus dat je altijd een houten wasknijper in je Ama hebt liggen. meestal kan je het raam nog wel handmatig naar boven schuiven en vervolgens kan je het raam klem zetten in de dichtstand (halve wasknijper als wig tussen ruit en deur klemmen).
@ Frans: de afwateringsgaten zijn sleufjes tussen de binnen en buitenplaat; als je het portier opent en aan de onderkant tegen het omgezette plaatwerk kijkt zou je ze moeten zien. als ze er niet zitten dan is het natuurlijk slim om ze alsnog te creëeren.
je vraagt naar de plaats hiervoor, ik adviseer het laagste punt te nemen :mrgreen: (volgens mij zit er eentje aan de voor- en eentje aan de achterkant van het portier; mogelijk ook nog eentje in het midden
: )
@ Frans: de afwateringsgaten zijn sleufjes tussen de binnen en buitenplaat; als je het portier opent en aan de onderkant tegen het omgezette plaatwerk kijkt zou je ze moeten zien. als ze er niet zitten dan is het natuurlijk slim om ze alsnog te creëeren.
je vraagt naar de plaats hiervoor, ik adviseer het laagste punt te nemen :mrgreen: (volgens mij zit er eentje aan de voor- en eentje aan de achterkant van het portier; mogelijk ook nog eentje in het midden
: ) Groet, Hans
20-01-2012 16:36 #109911
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Beantwoord door Ed van der Zee in topic portierraam Amazone
Origineel zit in het portier 2x afwateringsgootje, kennelijk is er een nieuwe plaat bij jou opgelast en/of binnenwerk hersteld.
Je kunt heel simpel 2 sleufjes maken van ca 1 cm breed 5 cm vanaf de zijkanten. Goed schuin omhoog boren om 'flush' het gaatje met de buitenrand te boren dwz dat er geen richeltje meer staat en het water vrij kan afvloeien, vergeet desleufjes niet antiroest te behandelen.
Je kunt heel simpel 2 sleufjes maken van ca 1 cm breed 5 cm vanaf de zijkanten. Goed schuin omhoog boren om 'flush' het gaatje met de buitenrand te boren dwz dat er geen richeltje meer staat en het water vrij kan afvloeien, vergeet desleufjes niet antiroest te behandelen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express