bekleding deurpanelen
- 09934-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2006 20:06 #51705
door 09934-dummy
bekleding deurpanelen is gemaakt door 09934-dummy
<p>We (en dan vooral mijn echtgenoot) zijn nu ruim een jaar bezig met de restauratie van onze combi en het schiet al lekker op. Inmiddels zijn we toe aan de bekleding. Voor de deurpanelen heeft hij nieuwe hardboardplaten gezaagd omdat die behoorlijk rot waren. De bekleding willen we weer vastnieten, maar we kunnen nergens nietjes krijgen die kort genoeg zijn (3mm). Lijmen willen we niet, omdat we dan het vinyl niet goed kunnen spannen. Heeft iemand een tip hoe we aan geschikte nietjes kunnen komen?</p><p>Alvast bedankt, Monique.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Karel De Groot (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2006 21:45 #83055
door Karel De Groot (GAST)
Beantwoord door Karel De Groot (GAST) in topic bekleding deurpanelen
Ik had hetzelfde probleem. Uiteindelijk opgelost door zo'n rij nietjes in de bankschroef te plaatsen, en er een mm af te halen met de slijptol. Geklooi natuurlijk, maar leverde uiteindelijk wel het gewenste resultaat.
- Karel De Groot (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2006 21:45 #83054
door Karel De Groot (GAST)
Beantwoord door Karel De Groot (GAST) in topic bekleding deurpanelen
Ik had hetzelfde probleem. Uiteindelijk opgelost door zo'n rij nietjes in de bankschroef te plaatsen, en er een mm af te halen met de slijptol. Geklooi natuurlijk, maar leverde uiteindelijk wel het gewenste resultaat.
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-11-2006 22:16 #83053
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic bekleding deurpanelen
Ik heb ze afgeknipt met een scherpe nijptang gaat wel redelijk al kost het een hoop xtra nietjes..
- 09934-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-11-2006 22:24 #83052
door 09934-dummy
Beantwoord door 09934-dummy in topic bekleding deurpanelen
Slijptollen en nijptangen zijn voorhanden en nietjes kosten niet de hele wereld. Bedankt voor de tips!
- Kees van der Heiden (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-11-2006 08:29 #83051
door Kees van der Heiden (GAST)
Beantwoord door Kees van der Heiden (GAST) in topic bekleding deurpanelen
<p>Ik heb gewoon 4mm nietjes met een tacker gebruikt. Het 3mm hardboard wat ik had gekocht bleek eerder 3.5mm te zijn en het vinyl heeft ook nog dikte. Zelfs met die echte nietjes is het nog lastig genoeg. Zelf nietjes maken en dan met een hamer erin proberen te krijgen is pas echt tobben.</p><p> </p>
- Misha Hofkes (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
16-11-2006 10:38 #83050
door Misha Hofkes (GAST)
Beantwoord door Misha Hofkes (GAST) in topic bekleding deurpanelen
<p>Ik heb de panelen uiteindelijk uit Trespa gemaakt, dan kunnen ze ook nooit meer krom worden of rotten.</p><p>Daar kun je geheel niet in nieten: ik heb uiteindelijk met lijmspray professsioneel het grote vlak vastgezet (zo zit het origineel ook volgens mij), en daarna de randjes omgevouwen en vastgezet met een contactlijm (Bisonkit) en op hun plaats gehouden met schilderstape voor een uurtje.</p><p>Daarna zit het perfect, strak en je hoeft er nooit meer aan te komen.</p>
- Kees Vos
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-11-2006 21:16 #83049
door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic bekleding deurpanelen
<p>Monigue,</p><p>Vergeet niet onder de bekleding een dunne laag foam te doen, dit geeft eventuele nietjes wat meer ruimte en staat veel netter, overgens kun je het heel goed lijmen met een goede lijm.</p><p>Tip: Breng tussen de deurpaneel en de deur bolletjes plastic aan ( verpakkingsmateriaal) je neemt de kleinste bolletjes , dit kun je krijgen op de rol in de grote kluswinkels.</p><p>Het is geluidisolerend en voor de koude winters.</p><p>Vr groeten Kees Vos bennekom</p>
- Frank Deruyck (GAST)
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-07-2015 12:22 #152619
door Frank Deruyck (GAST)
Beantwoord door Frank Deruyck (GAST) in topic bekleding deurpanelen
Het is geen goed idee om de deuren te isoleren.
De deuren moeten kunnen ademen anders gaat het hardboard rotten.
De deuren moeten kunnen ademen anders gaat het hardboard rotten.