portiersloten

• Henk Wessels
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2006 23:09 #51644 door Henk Wessels
portiersloten is gemaakt door Henk Wessels
Ben bezig de slotjes te vervangen van de portiersloten. Het heeft al een aantal uurtjes gekost maar ik krijg het systeem niet werkend. De nok die de deur moet openen komt niet naar buiten. Wie helpt mij aan een lichtpuntje in de duisternis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-12-2006 19:21 #83369 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic portiersloten
<p>De stift die naar buiten gedrukt wordt heeft aan de onderzijde (zijde richting cilinder) 2 kleine nokjes. Door een kleine draaiing van deze stift vallen de nokjes al dan niet in een uitsparing van de cilinder. Als de nokjes in de uitsparingen valtllen wordt de stift niet naar buiten gedrukt. Bij een kleine verdraaiing wordt de stift dus wel naar buiten gedrukt en wordt het portier geopend.</p><p>De draaiing van de stift kan op twee manieren geschieden</p><p>1) door het draaien aan de portiersleutel</p><p>2) door de vergrendelingsknop binnen op de deur; door een stangetje wordt een plaatje verdraaid wat de stift meeneemt.</p>

• Vincent Kroese (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-12-2006 21:08 #83368 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic portiersloten
Even iets anders over portiersloten:

Mijn Amazondeuren gaan nog altijd even prima open en dicht, de deuren sluiten mooi en er lijkt weinig reden tot klagen. Een gek puntje is alleen dat de sloten eigenlijk binnen seconden open te maken zijn met alles wat maar in het slot past, erg handig als je je sleutels in de auto laat hangen maar natuurlijk niet helemaal de bedoeling. Is dit iets wat voor iedereen geld of horen de sloten normaliter gewoon zo te sluiten dat je er alleen in komt met de juiste sleutel of op zijn minst een beetje auto-diefstal-kennis?

En is het contactslot wat dat betreft wat ingenieuzer gebouwd of is die ook zo te kraken? Als dat zo is zou ik misschien toch maar eens een stuurslot of iets dergelijks moeten kopen, met het oog op wonen in een slechte wijk en joyriders e.d.
Overigens lig ik er ook weer niet wakker van, mijn auto is altijd leeg en wellicht scheelt het me nog een keer een autoruitje als iemand toch binnen wil komen om wat voor reden dan ook, maar het verbaast me wel.

• 09664-dummy
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
19-12-2006 15:28 #83367 door 09664-dummy
Beantwoord door 09664-dummy in topic portiersloten
Vincent, het is niet normaal, ook niet bij een volvo dat je met elke sleutel het slot van de deur kunt open maken. Het zal wel zo zijn dat de sloten stuk zijn ( de cylinders), of dat iemand in het verleden de palletjes uit de cylindersloten heeft gehaald bij het ontbreken van een passende sleutel (dus ook stuk). Bij het VOD hebben ze een setje cilinders met sleutel voor niet al te veel geld, dat is misschien wel de beste oplossing. Want ongewenste gasten in je auto is nooit lekker al ligt er misschien niets in iets te vernielen is er altijd.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-12-2006 15:17 #83366 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic portiersloten
Wessels,als je in de buurt woont (Tilburg),kan ik het wel voor je fiksen.06 24231515

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD