monteren nieuwe hemel
- Henk Wessels
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-12-2006 23:13 #51643
door Henk Wessels
monteren nieuwe hemel is gemaakt door Henk Wessels
<p>Er moet een nieuwe "hemel" geplaatst worden in mijn amazone. Wie heeft er tips. Moet ik van voor naar achter of andersom werken. Moet de stof tussen het raamrubber en de auto gepeutert worden???</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-12-2006 06:33 #83371
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic monteren nieuwe hemel
Kijk even met de zoekfunctie op "hemel" er is al veel over geschreven. De stof zit niet onder de rubbers. Achter zit de hemel om een rand gevouwen, voor zit hij achter de zwarte lijst. De hemel scheurt makkelijk als hij koud is. Probeer ergens te werken waar het warm is of laat de hemel binnen op temperatuur komen voor je hem monteert.
- Mike Willems (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-12-2006 09:39 #83370
door Mike Willems (GAST)
Beantwoord door Mike Willems (GAST) in topic monteren nieuwe hemel
<p>Het is een fijn klusje, een nieuw hemel plaatsen. Ik zal proberen te omschrijven hoe ik het heb gedaan en het viel mij uiteindelijk mee. </p><p>Je begint bij de voorruit. Monteer de getande randen aan de linker en rechterzijde van de amazon. Buig deze dan vervolgens iets van de carroserie af (circa 1 a 2 cm zodat je er met 1 vinger tussen kunt) Vouw de rand van het hemeltje 1 keer dubbel zodat deze beter klemt en schuif hem in het gootje bij de voorruit (de balijnen heb je al in het hemeltje geschoven). Als je jezelf verzekert hebt dat je het hemeltje goed verdeelt hebt dan trek je het hemeltje door naar achter en span je tussentijds de balijnen mee op. Doordat je het hemeltje nog niet aan de zijranden hebt bevestigd heb je nog de gelegenheid om te corrigeren. Zorg ervoor dat de stof bij de balijnen goed naar links en rechts is verdeelt. Achter aan gekomen klem je ook daar de plastic hemelrand in de goot bij de achterruit. De zijkanten bij de hoedenplank laat je nog even voor wat het is.</p><p>Nu ga je van voor de overtollige hemelstof om de rand vouwen. Je mag het wat opspannen maar dan alleen van links naar recht en niet van voor naar achter. Als je een paar decimeter hebt gevouwen dan pak je een rubber hamer en een schone doek (die je tegen het hemeltje houdt op de plek waar je slaat) en tik je de bevestigingsrand weer naar de carosserie en dan klemt de stof zich vanzelf. Zo werk je beide zijkanten af waarbij je telkens van links naar rechts en dan naar achteren werkt. Voor het om de rand heen vouwen en het drukken vna het hemeltje in de kartelranden heb ik het einde van een plamuurmes in een hoek gebogen om zo het hemeltje als het ware om de rand heen te trekken. Als je het hemeltje helemaal op de plaats hebt zitten kun je met het verbogen plamuurmes nog wat oneffenheden wegtrekken.</p><p> </p><p>Hoop dat het enigszins duidelijk is. IN ieder geval succes,</p><p>Mike</p>