hoedenplank Amazon permanent verwijderen???

• R. Tukker (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2007 17:57 #51465 door R. Tukker (GAST)
hoedenplank Amazon permanent verwijderen??? is gemaakt door R. Tukker (GAST)
<p>Ik ben van plan om de hoedenplank van mijn tweedeurs amazon permanent te verwijderen. Hierdoor wordt het m.i. mogelijk om mijn hond in de kofferbak te vervoeren zonder dat het voor het beestje leidt tot claustrofobie en andere zielige toestanden.</p><p>Kan dat of heeft het negatieve gevolgen voor bijvoorbeeld de stijfheid van de auto?</p><p>Graag jullie mening. BVD.</p><p>Rik Tukker</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-02-2007 21:11 #84278 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic hoedenplank Amazon permanent verwijderen???
ik zou een stationcar kopen

• R. Tukker (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2007 23:08 #84277 door R. Tukker (GAST)
Beantwoord door R. Tukker (GAST) in topic hoedenplank Amazon permanent verwijderen???
Bedankt voor de tip. Er is slechts een bezwaar: daar heb ik geen geld voor.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-02-2007 23:42 #84276 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic hoedenplank Amazon permanent verwijderen???
<p>Ik weet dat diverse rally rijders vertrouwen op de stijfheid van die hoedenplank aangezien zij daar de bevestiging hebben voor hun vierpuntsgordels.</p><p>Kan de hond niet op de achterbank als je bij voorbeeld een plank maakt die de ruimte opvult tussen de rugleuningen voor en achter? </p><p>Een andere optie is om bv een Volvo 745 erbij te kopen. Die hebben momenteel een lage marktwaarde.</p>

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-02-2007 23:44 #84275 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic hoedenplank Amazon permanent verwijderen???
Ik denk dat het wel kan veel auto's hebben geen vaste hoedenplank Eventueel een stang vlak achter de achterbank lassen.
Kijk uit als je gaat slijpen dat er geen vonken tegen je achterruit aan vliegen. het glas smelt dan en je krijgt die pitjes nooit meer weg.
P.s Ik <span style="font-style: italic;">denk</span> dat het wel kan. maar <span style="font-style: italic;">zeker weten</span> doe ik niet
succes!

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-02-2007 07:21 #84274 door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic hoedenplank Amazon permanent verwijderen???
<p>in welke staat is de auto, je kan hem ook bijv met bijleg inruilen voor een combi, 145, 245. Zou zelf nooit de hoedenplank weghalen, stijfheid v/d auto wordt minder, meer rij geluid en wat dacht je van de waarde v/d auto, ik zou hem dan niet willen kopen.</p><p>Zelf een opel admiral gehad, kon je met gemak met 3 personen achterin zitten en dan had je nog genoeg ruimte over, dus met 1 kind en een hond moest dat gaan is alleen niet veilig, kind zit in de gordels de hond niet. dus de enige mooie station was een amazon combi. De hond is er nog niet wel de combi.</p>

• Bezoeker
  • Bezoeker
22-02-2007 20:35 #84273 door
<p>Ik zou hem zeker niet zomaar weghalen, je auto zal er niet van doorzakken, maar je mist denk ik behoorlijk wat torsie stijfheid. Als je hem dan toch weg haal zou ik de regeltoepassen dat het materiaal wat je weghaal rondom het gat plaatst, i.i.g. een zelfde hoeveelheid. Misschien kun je hem weghalen en rondom het gat een hoekprofiel lassen of een buis constructie.</p>

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-02-2007 22:12 #84272 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic hoedenplank Amazon permanent verwijderen???
<p>Een mooi gat in de hoedenplank zal de auto nauwelijks merken. Rally's doe je toch niet met een standaard auto? Je kan het gat naderhand best wel bedekken met een beklede plaat multiplex.</p><p>Als je een lampje in de koffer maakt zal de hond echt geen psychische schade oplopen.</p>

Amazon Combi '66

• R. Tukker (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2007 14:30 #84271 door R. Tukker (GAST)
Beantwoord door R. Tukker (GAST) in topic hoedenplank Amazon permanent verwijderen???
<p>Mmmm, de hoedenplank heel laten is volgens de meesten het beste. Ik neig ernaar om dat advies op te volgen en de Amazon in te ruilen voor een combi. Verkopen is natuurlijk ook een optie, al doet dat pijn.</p><p>Iedereen bedankt voor zijn advies.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD