Gezocht: adres voor stoelbekleding

• Arthur Vaanhold
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-03-2007 22:24 #51424 door Arthur Vaanhold
Gezocht: adres voor stoelbekleding is gemaakt door Arthur Vaanhold
Wie weet er een goed adres om de voorstoelen van de ES opnieuw te laten bekleden?

Ben er inmiddels al achter dat de doorsnee autostoffeerder niet de lichtblauwe ES-kleur kan leveren...

Vast bedankt,

Arthur

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2007 22:57 #84508 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Gezocht: adres voor stoelbekleding
Ik heb bij Rob Kool in Ede de stoelen van mijn ES laten bekleden en restaureren, ook in licht blauw. Zelf rijdt hij in een licht blauw metalic getunede ES, en is een echte ES liefhebber en kenner. Het is niet goedkoop maar hij levert echt vakwerk en werkt met heel mooi leer.
www.cciautobekleding.nl/

• Arthur Vaanhold
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-03-2007 23:13 #84507 door Arthur Vaanhold
Beantwoord door Arthur Vaanhold in topic Gezocht: adres voor stoelbekleding
Hallo Peter,

Dank voor de snelle reactie, ik heb ooit een wat minder enthousiast verhaal over dit bedrijf gehoord, maar dat kan altijd gebeuren.

Bij mij is het leer echt op; er zat een scheur in de bestuurders-rughoes en bij het verwijderen ervan kwamen er drie nieuwe scheuren in. Californie is goed voor je staal en slecht voor je interieur...

Als je zou willen laten weten wat je ongeveer besteed hebt voor de stoelen, zou ik dat handig vinden als indicatie.

Ik wil ook het skai laten vervangen door echt leer, heb jij dat ook gedaan? En lijkt de kleur een beetje, vergeleken met zijpanelen en skai achterbank?

Vast bedankt en groeten,

Arthur

• 11654-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Meer
09-03-2007 23:34 #84506 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic Gezocht: adres voor stoelbekleding
<p>je kan ook eens informeren bij TONCAR in berkel.</p><p>kijk ook maar eens op www.toncar.nl bij restauratie staan diverse es auto's. enne vragen staat vrij.</p>

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
10-03-2007 03:55 #84505 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Gezocht: adres voor stoelbekleding
Misschien wat uit de buurt maar Koning in Veendam staat ook goed bekend. www.koning-veendam.nl

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-03-2007 10:33 #84504 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Gezocht: adres voor stoelbekleding
Het blauwe leer past qua kleur perfect bij de rest van het interieur. Dat is bij mij nog allemaal in een hele goede staat, ondanks de Californische zon. Het skai van de stoelen was nog in een goede staat, dat is gewoon hergebruikt. Dat drukt de prijs, was toch nog &euro;400 per stoel 3 jaar geleden. Maar hij heeft ook het frame van een stoel gelast en incl nieuwe vulling van de zitting. De verstelbare lende steun was binnenin afgebroken en werkte niet meer. Je kan ook bij Scandcar een hele overtrekset voor je stoel krijgen. Maar of je dat een beetje netjes zelf gedaan krijgt vraag ik me af. Behalve dat het een rotklus is heb je ook speciaal gereedschap nodig om alle bevestigingen los en weer vast te krijgen. En veel goedkoper is het niet. Maar ik ben iig erg tevreden over het resultaat. Je ES knapt er enorm vanop, je kijkt er per slot van rekening de hele tijd tegenaan als je ermee rondrijd. En het zit ook een stuk beter met zo'n lekker stevige zitting onder je kont!

• Arthur Vaanhold
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
10-03-2007 21:57 #84503 door Arthur Vaanhold
Zeer bedankt voor alle antwoorden, we zullen eens van start gaan met de afwegingen!

Ik heb nog een alternatief: vandaag heb ik er als probeersel even de zwartleren stoelen van de 1800E (met losse hoofdsteun) ingezet en dat staat ook wel erg mooi, mooier zelfs dan de zogenoemde grafzerkstoelen.

En dat zwart stoort totaal niet met de rest van het lichtblauw, er zijn wel meer interieurdelen zwart. Iemand nog een setje stoelen te koop?

Dank en groeten,

Arthur

• Arthur Vaanhold
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
10-03-2007 21:58 #84502 door Arthur Vaanhold
Zeer bedankt voor alle antwoorden, we zullen eens van start gaan met de afwegingen!

Ik heb nog een alternatief: vandaag heb ik er als probeersel even de zwartleren stoelen van de 1800E (met losse hoofdsteun) ingezet en dat staat ook wel erg mooi, mooier zelfs dan de zogenoemde grafzerkstoelen.

En dat zwart stoort totaal niet met de rest van het lichtblauw, er zijn wel meer interieurdelen zwart. Iemand nog een setje stoelen te koop?

Dank en groeten,

Arthur

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD