Deurpanelen monteren...

• Gudrun Heinen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2007 13:51 #51409 door Gudrun Heinen
Deurpanelen monteren... is gemaakt door Gudrun Heinen
Ik heb mijn deurpanelen opgeknapt (144) en wil ze nu terugplaatsen. Nu dacht ik me herinneren, dat je bij 'moderen autos' onder de bekleding een laagje plasticfolie op de deur zelf vindt. Eerder is hier geschreven, dat je ook bolletjesplastic kunt gebruiken (onderwerp: bekleding deurpanelen) voor isolatie. Ist dit ook gelijk nog een extra vochtbescherming? Is het aan te raden om een laagje folie (ik dacht gewoon aan van die versfolie uit de keuken...) op de deur te plakken (versfolie is zelfklevend... ;-) en dan de panelen terug te plaatsen. Hebben jullie een tip? Alvast bedankt voor de moeite!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2007 17:24 #84568 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Deurpanelen monteren...
Hoi Gudrun;
de bedoeling van de plastic folie is om de binnenkant van de deurpanelen te beschermen tegen vocht. De plastic folie zit dus niet tegen de deur bevestigd (daar bevordert het condens en condens betekent roest) maar tegen de binnenkant van het deurpaneel. Als het regent komt er ook water via de raamschrapers in de binnenkant van je deur. Om te voorkomen dat het karton van je deurpaneel gaat opzwellen door dat water zit er een plastic folie tegenaan. Gewoon ertegenaan plakken met wat duct tape oid. Maakt niet zoveel uit wat je gebruikt, maar gebruik het liefst een stuk. Ik denk dat huishoudfolie te smal is, daardoor krijg je naden en kieren en kan het water alsnog je deurpaneel verzieken. Controleer gelijk de afwater gaatjes onder in je deur, die moeten goed open zijn om het water af te kunnen voeren.

• Gudrun Heinen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-03-2007 19:52 #84567 door Gudrun Heinen
Beantwoord door Gudrun Heinen in topic Deurpanelen monteren...
Dank je wel, Peter. Gaatjes zijn open! Heb kennelijk een verkeerd beeld bij de folie... De panelen zijn ook al voorzien van meerdere lagen lak... Misschien laat ik het wel hierbij om condensproblemen te voorkomen - heeft daarvoor ook tientallen jaren geduurd voordat het paneel weg was en toen waren de afwateringsgaatjes in de deur dichtgetectieleerd...

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-03-2007 20:35 #84566 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Deurpanelen monteren...
Je kan ook de gaten dichtplakken met antidreunplaat , plakt super en mochten er speakers in je deuren zitten dan klinken deze ook nog beter....

• Marijn Hendrikx
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
15-03-2007 15:41 #84565 door Marijn Hendrikx
Beantwoord door Marijn Hendrikx in topic Deurpanelen monteren...
<p>Hallo Gudrun,</p><p>Ik heb w&eacute;l de gaten overspannen met een goede dikke plastic (vuilniszak op maat geknipt kan ook en zit ook in en deur met prima resultaat!). Ik zet het altijd vast met schilderstape (papierplakband), dan kun je het makkelijk en net verwijderen als het nodig is. </p><p>Als je afwatering goed is in je deur is er niks aan de hand. Ik vind het zelfs nog beter dan alleen tegen het paneel, want nu loopt het water (dat er geheid veel in zit in de winter, met ijs, regen etc) meteen weg en raakt je paneel niet eens. Plak je het alleen tegen je paneel, dan kan het nog tussen je deur en je paneel komen met alle gevolgen van dien voor de randen van het paneel...</p><p>Vocht is erg gemeen en maakt de panelen zelf met een klein stukje oppervlak erg zacht..</p><p>Suc6! Groeten Marijn</p>

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-03-2007 16:49 #84564 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Deurpanelen monteren...
Ik heb zelf de openingen ook met vuilniszakplastic dichtgemaakt &eacute;n de onderste flap naar de buitenzijde (dus van de bekleding af)laten lopen. Mocht er vocht cq regen op komen kan het alleen naar de portierkant lopen. Mijn ervaring is ook dat de orginele isolatie een soort katoen lijkt te zijn die veel en lang vocht vasthoudt waardoor de deuren roestschade kunnen oplopen. Anti dreun platen zijn dan een betere optie.

Amazon Combi '66

• Gudrun Heinen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2007 12:20 #84563 door Gudrun Heinen
Beantwoord door Gudrun Heinen in topic Deurpanelen monteren...
Nog eens bedankt - ik heb ze gisteren teruggezet zonder plastic folie... Is wel een leuk karwei: de auto lijkt dan weer zo 'compleet'... Ben nu helemaal blij :-)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD