(Rol)gordels achter en hoodsteunen voorin bij 145 uit 69
- Jörg Wiegers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2007 21:17 #51363
door Jörg Wiegers
(Rol)gordels achter en hoodsteunen voorin bij 145 uit 69 is gemaakt door Jörg Wiegers
<p>Hoi!</p><p>Wie kan me vertellen of er een inbouwset bestaat voor hoofdsteunen op de voorstoelen van een 145 uit 69, alsmede of rolgordels achterin (van het VOD?) mogelijk zijn. Voorin zitten vaste. Kunnen deze ook vervangen worden door rolgordels uit later type?</p><p>Alvast bedankt voor de hulp!</p><p>Mvrgr,</p><p>Jörg W5egers</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01-04-2007 16:21 #84770
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic (Rol)gordels achter en hoodsteunen voorin bij 145 uit 69
Hoi Jorg,
Ik heb een 145 uit 1970, maar de body stamt uit '69. Wielbasis 260cm. Inmiddels zitten voor rolgordels uit een later jaar gemonteerd, probleem hiermee is dat er geen ruimte, geen sparing groot genoeg is in de carrosserie is om de rol van de gordel naar buiten te steken. Ik heb dus de linker rechts en de rechter links gemonteerd met de rol naar binnen.
De stoelen uit een 240 raken de rollen meestal niet. Het moet maar.
Achter heb ik geen gordels gemonteerd. Daarvoor zou het stangetje binnen de zijruit geboord en gemonteerd worden, daar heb ik geen zin in. Er zit toch zowat nooit iemand achterin. Onder de bank zijn wel moeren standaard ingelast voor gordels.
succes, Rob.
Ik heb een 145 uit 1970, maar de body stamt uit '69. Wielbasis 260cm. Inmiddels zitten voor rolgordels uit een later jaar gemonteerd, probleem hiermee is dat er geen ruimte, geen sparing groot genoeg is in de carrosserie is om de rol van de gordel naar buiten te steken. Ik heb dus de linker rechts en de rechter links gemonteerd met de rol naar binnen.
De stoelen uit een 240 raken de rollen meestal niet. Het moet maar.
Achter heb ik geen gordels gemonteerd. Daarvoor zou het stangetje binnen de zijruit geboord en gemonteerd worden, daar heb ik geen zin in. Er zit toch zowat nooit iemand achterin. Onder de bank zijn wel moeren standaard ingelast voor gordels.
succes, Rob.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Jasper van t Wout (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
02-04-2007 12:16 #84769
door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic (Rol)gordels achter en hoodsteunen voorin bij 145 uit 69
<p>Hai,</p><p> </p><p>Ik heb op de sloop de complete set uit een ouwe Alfa Romeo gesloopt,</p><p>20 euri betaald en deze pasten makkelijk. De moeren zijn achterbovenin bij mij reeds aanwezig.</p><p>Zonder dat zou het een stuk moeilijker zijn. Dan kom je op zoiets als een M12 blindklinkmoer, </p><p>maar wie heeft daar de spullen voor....</p><p>Onder de zitting heb ik de aanklikpunten vastgezet door middel van twee </p><p>grote 4mm dikke platen aan weerszijde van het blik te zetten met daardoorheen de bevestigingsbout M12.</p><p>Zal zo gauw niet meer losschieten als het nodig mocht blijken....</p><p>Vergeet daarna niet dat geheel aan de onderzijde dicht te pramen met dikke tectyl.</p><p> </p><p>APK was het er blijkbaar mee eens want niet afgekeurd.</p><p> </p><p>Bedenk wel: Als je gordels inbouwt dienen ze in ene wel aan alle eisen te voldoen.</p><p>Zonder gordels mogen ze niks zeggen, maar zo gauw je ze er in zet moet het goed uitgevoerd zijn.</p><p> </p><p>groet,</p><p> </p><p>Jasper</p>
- Jörg Wiegers
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-04-2007 22:21 #84768
door Jörg Wiegers
Beantwoord door Jörg Wiegers in topic (Rol)gordels achter en hoodsteunen voorin bij 145 uit 69
<p>Bedankt Rob, Jasper</p><p>De moeren onder het hemeltje heb ik ook gevonden. Was de set uit de Alfa een rol-type? Weet je nog welk type Alfa?</p><p>Groet,</p><p>Jörg</p><p> </p>
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-04-2007 12:10 #84767
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic (Rol)gordels achter en hoodsteunen voorin bij 145 uit 69
<p>Hoi Jörg, als er bevestigingspunten (moeren) achter het hemeltje zitten, dan zijn die ook op de bodem aanwezig. Boren en dikke platen is dus normaal gesproken niet nodig. Ik heb wel eens een 145 gezien waar de rollen tegen het dak waren geschroefd. De simpelste, maar naar mijn mening niet meest elegante, oplossing. Let wel heel goed op: veel rolgordels functioneren alleen in één bepaalde (meestal horizontale) stand. Het zou vervelend zijn als alles gemonteerd is en 't blijkt niet te werken! Ik heb een 145 uit '71; hierin waren alle bevestiguingspunten voor vaste gordels aanwezig. Op een beurs vond ik 2 complete setjes met rolgordels en de bijbehorende stangen. Stangen moesten wel een beetje omgebouwd worden (plaatje op bovenkant gelast tbv bevestiging op aanwezige moer); gaatje in onderste raamstijl en uiteindelijk de rollen maar als "opbouw" gemonteerd in de laadruimte. Toch min-of-meer origineel en 't functioneert prima. Eventueel zou je de rollen ook in de laadruimte (zijwand onder de zijramen) kunnen monteren met de gordelgeleiding tegen 't hemeltje; let er dan bij aanschaf wel heel goed op dat de gordels voldoende lengte hebben!</p><p>Tot slot nog 1 tip: het schroefdraad van de moeren wijkt af van iedere andere schroefdraad; hier moeten dus speciale bouten in anders sloop je 't schroefdraad!!!!! Mooiste is als ze bij het setje zitten en anders zijn ze gewoon te koop bij garagebedrijven of automaterialenzaken.</p><p>Succes met je 145! Hans.</p>
Groet, Hans