zetelvulling amazone

• Theo Rutten
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
28-04-2007 21:45 #51292 door Theo Rutten
zetelvulling amazone is gemaakt door Theo Rutten
<p>Ik heb een complete set gekocht in het VOD om mijn stoelen terug op te vullen, en ik wou er vandaag aan beginnen, de rubber banden op zich zijn niet zo moeilijk, maar hoe moet je die nieuwe kussens er inkrijgen? Die opening is toch veel te klein, ik krijg nog geeneens de oude er uit. Ik ben bang dat de hele boel openscheurt. Zijn er hulpmiddelen? Is het mss gemakkelijker om de onderkant open te knippen en achteraf dicht te naaien?</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
29-04-2007 11:17 #85064 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic zetelvulling amazone
<p>Beste Rutten,</p><p>Als de opening van de ijzeren staafjes zijn ontdaan en de krammetje verwijderd zijn, houd je inderdaad een kleine opening over, maar schuimrubber is indrukbaar en het lukt echt Ik heb het al veel keren gedaan Gewoon een punt pakken en er door wurmen.</p><p>Groeten Ronald</p>

• Vincent Kroese (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-04-2007 15:21 #85063 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic zetelvulling amazone
De oude kun je neem ik aan ook kapot snijden en zo eruit krijgen zonder schade aan het skai? Of is dat niet handig?

• Harry Loof (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
29-04-2007 15:40 #85062 door Harry Loof (GAST)
Beantwoord door Harry Loof (GAST) in topic zetelvulling amazone
<p>Is inderdaad een beetje prutsen, en met 2 man gaat het beter. Vooral de krammetjes na afloop gaan lastig, ik heb tieraps gebruikt om de ijzeren staafjes bij elkaar te houden en vervolgens de krammetjes erdoor, terwijl er continu iemand op zat. </p><p>Success Harry</p>

• Dries Bakkenes
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-04-2007 16:29 #85061 door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic zetelvulling amazone
<p>Als je de vulling eerst over de lengterichting dubbel vouwt en daar een touw of trekbandje omheen trekt kun je hem er gemakkelijker inwerken. Heb je de bulling dan helemaal voorin zitten dan kun je het touw of trekbandje doorknippen en kun je de vulling verder in de hoes zichzelf latenn uitvullen. Vervolgens met de vlakke hand tussen vulling en hoes de vulling netjes in de hoek brengen en plaatsen.</p><p>Ik gebruik zelf eigenlijk altijd kleine trekbandjes om de delen van de vulling weer bij elkaar te brengen. De ijzeren krammen plaats ik nooit terug. Als je de trekbandjes netjes afknipt zie je er niets van en zit het ook perfect vast. </p><p>Voor de stoelbanden onder de zitting gebruik ik altijd de nieuwerwetse banden van Huke Basart, kosten niet veel en drogen ook niet meer uit. En als je die er in zet zit je ook weer als een Vorst!</p><p>Succes, je zult zien dat dit een klusje is waar je gelijk heel veel plezier van hebt.</p><p>Groet Dries Bakkenes</p>

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-04-2007 21:04 #85060 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic zetelvulling amazone
Wat ook nogal eens werkt vooral bij de rugleuning is een dunne plastic zak (b.v. pedaalemmerzak)over het schuimrubber trekken dan glijd de hoes er wat makkelijker overheen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD