Smith GT Toerenteller
- Hans t (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2007 13:56 #51289
door Hans t (GAST)
Smith GT Toerenteller is gemaakt door Hans t (GAST)
Ik ben op zoen naar een moer om deze te kunnen bevestigen. Weet er iemand welke ik nodig heb.Binnendiameter 11.2mm Buitendiameter 12.5mm en Spoed 1.25mm, met schuifmaat gemeten. De Flankhoek lijkt eerder 55° dan 45° dus zal het engelse draad zijn. Weet er iemand welk type dit kan zijn?
Groeten Hans
Groeten Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-04-2007 15:13 #85072
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Smith GT Toerenteller
Het zou een UNF 1/2"-20 kunnen zijn. Tophoek 60 graden. 45 bestaat niet. Meer info hier:
www.gewinde-normen.de
- Willy De Baere
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-04-2007 16:54 #85071
door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic Smith GT Toerenteller
<p>een AM/PV wielmoer is 1/2" 20 gangen, tophoek weet ik niet, ik vermoed
60graden. Ev. zou je dit eerst kunnen uitproberen. Op mijn kaliber voor
tophoeken staat 55 en 60 graden (zou echter eerst op werk moeten vragen hoe
dit te gebruiken, vandaar mijn gok van 60gr voor wielmoer), dus inderdaad
geen 45gr. Link die Piek opgaf is interessant, dus noteren en/of downloaden.</p><p> </p><p>Een wielmoer is natuurlijk niet de oplossing, evenmin als de 5de bougie in Gert-Jan van de Streek's motor, die in de opening vd temp.sensor gedraaid werd als voorlopige oplossing (zo lees ik zonet in VCM2007 nr2,p8 voor foto), wel straf en origineel idee!</p><p> </p>
60graden. Ev. zou je dit eerst kunnen uitproberen. Op mijn kaliber voor
tophoeken staat 55 en 60 graden (zou echter eerst op werk moeten vragen hoe
dit te gebruiken, vandaar mijn gok van 60gr voor wielmoer), dus inderdaad
geen 45gr. Link die Piek opgaf is interessant, dus noteren en/of downloaden.</p><p> </p><p>Een wielmoer is natuurlijk niet de oplossing, evenmin als de 5de bougie in Gert-Jan van de Streek's motor, die in de opening vd temp.sensor gedraaid werd als voorlopige oplossing (zo lees ik zonet in VCM2007 nr2,p8 voor foto), wel straf en origineel idee!</p><p> </p>
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-05-2007 11:28 #85070
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Smith GT Toerenteller
Op beurzen en dergelijke kun je vaan voor weinig een paar draadkalibertjes kopen, bijvoorbeeld in withworth, unf/unc, en metrisch. Scheelt een boel zoekwerk.
Tophoek 55 graden is nagenoeg exclusief brits, en komt op volvo's nauwelijks of niet voor. Misschien op Smiths meters dan weer stiekem wel. De meeste draad is unf(fijn) of unc (grof). Om de verwarring compleet te maken zit er hier en daar toch weer een metrische tussendoor.
Tophoek 55 graden is nagenoeg exclusief brits, en komt op volvo's nauwelijks of niet voor. Misschien op Smiths meters dan weer stiekem wel. De meeste draad is unf(fijn) of unc (grof). Om de verwarring compleet te maken zit er hier en daar toch weer een metrische tussendoor.