remslangen
- Bezoeker
-
15-05-2007 07:21 #51248
door
remslangen is gemaakt door
<p>Wie weet misschien hoe ik beste mijn flexibele remslangen ven binnen kan schoonmaken. Dan bedoel ik de binnenkantvan de slangen.</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudolf Kleyn
- Platinum lid
-
Minder
Meer
15-05-2007 10:48 #85264
door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic remslangen
<p>Niet schoonmaken: vervangen! Probleem is niet dat ze door vuil verstopt raken, maar dat het rubber na verloop van tijd opzwelt, waardoor de doorgang steeds kleiner wordt. Dat leidt er toe dat je moeizamer remt en na het remmen de vloeistof niet goed terugstroomt, waardoor remmen kunnen blijven aanslepen. De enige oplossing is nieuwe slangen!</p><p>Remleidingen kun je wel doorspoelen met spiritus of schone remolie, maar in de praktijk geven de leidingen zelden of nooit problemen. Zeker niet als je koperen of cunifer leidingen hebt. Nieuwe leidingen zijn vrijwel altijd van dit materiaal. Stalen leidingen kunnen roesten, daar moet je wel kritisch op zijn. Oxidatie en vuil verzamelen zich bij de cilinders en de klauwen (daar zitten ook stalen delen). Als je remolie ververst, zul je zien dat dan ook de drab naar buiten komt. Wanneer je nieuwe slangen en eventueel (gereviseerde) cilinders en klauwen monteert (en je remleidingen zijn niet door roest aangetast) zou ik daar verder niets speciaals mee doen. Na ontluchten en dus doorspelen met nieuwe remolie, zijn de leidingen schoon. Je ziet dan ook schone remvloeistof uit de nippels komen.</p>
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
15-05-2007 13:36 #85263
door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic remslangen
en als je dan toch remslangen gaat vervangen, neem dan meteen de zg rvs remslangen, dwz remslangen met een metalen buitenmantel; levert betere remdruk (slang zet niet meer uit) en voorkomt gezeur bij apk over al dan niet te diepe slijtage/droogtescheurtjes in de remslangen; kost een paar tientjes meer, maar is ideaal