Rugleuning bestuurdersstoel

• Timo Van de Kasteele (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2007 12:17 #50985 door Timo Van de Kasteele (GAST)
Rugleuning bestuurdersstoel is gemaakt door Timo Van de Kasteele (GAST)
<p>Hoi,</p><p>Vanochtend is de lendesteun van mijn bestuurdersstoel gebroken. Althans, daar gaat mijn eerste ingeving naar uit. De rugleuning is nu dermate soft dat het alles behalve comfortabel zit. Ook voel ik een dwarsbalkje in de leuning los zitten. Is het repareren van de lendesteun/ rugleuning zelf te doen? En hoe ga ik te werk? Iemand tips/ ervaring? </p><p>Alvast bedankt,</p><p>Timo</p><p>PS: het gaat om een Volvo 144, bouwjaar 1968 met blauwe skai.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Eugen Wulff
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-08-2007 16:33 #86324 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Rugleuning bestuurdersstoel
Timo,
De rugleuning erafschroeven en de bekleding verwijderen. Dan zie je vanzelf hoe het zit waarschijnlijk is een van de banden gebroken of als je mzzl hebt een klemmetje losgeschoten. Als de band gebroken is kun je deze (tijdelijk)repareren met tyrips of met wat ringetjes en popnagels. succes!

• Paul Franse
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-08-2007 19:00 #86323 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Rugleuning bestuurdersstoel
<p>Timo,</p><p>bij mij was de ophanging afgebroken en dit heb ik moeten lassen. Werkt weer als vanouds...</p>

Life is what you make it!

• Timo Van de Kasteele (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-08-2007 20:06 #86322 door Timo Van de Kasteele (GAST)
Beantwoord door Timo Van de Kasteele (GAST) in topic Rugleuning bestuurdersstoel
<p>Paul,</p><p>Twee jaar terug, tijdens het monteren van hoofdsteunen (68-er is hoofdsteunloos) merkte Jos Willemse (Wilpac.nl) al op dat de horizontale bevestigingsstang waar de busjes van de hoofdsteunen op rusten los zat. Zal nu dus echt tijd worden om hem te lassen. Maar krijg je met normaal fatsoen de bekleding van het frame? Hoe krijg je die op een fatsoenlijke manier los?</p><p>Bedankt!</p><p>Timo</p>

• Paul Franse
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-08-2007 15:59 #86321 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Rugleuning bestuurdersstoel
<p>Hallo Timo,</p><p>als ik mij goed herinner is het een kwestie van de stelschroef van de lendesteun er uitdraaien, evenals de hoofdsteun. Daarna de "krammen" openbuigen of de stangen eruittrekken aan de onderkant van de rugleuning. Nu is het mogelijk om met beleid de bekleding van de rugleuning af te halen naar boven toe. Bij het terugmonteren de krammen weer gebruiken of kabelbinders.</p><p>Succes.</p><p> </p>

Life is what you make it!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD