voorstoelen
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
28-08-2007 23:23 #50982
door René Minnebo (GAST)
voorstoelen is gemaakt door René Minnebo (GAST)
<p>De voorstoelen van mijn amazon combi zijn niet meer in een goede conditie en ze passen als de auto donkerblauw is gespoten niet meer bij de nieuwe kleur van de auto. Bekleding is groen skai. Ik wil dus een stel voorstoelen gaan monteren die meer van deze tijd zijn. Het hoeven niet persé volvo stoelen te zijn als het maar stoelen zijn met hoofdsteun en een goede comfortable zit. De achterbank zal dan met dezelfde stof worden bekleed.</p><p> </p><p>Zijn er mensen die in hun ama ook andere voorstoelen hebben gemonteerd en hebben zij gebruik gemaakt van het onderstel van de oude stoel. Zelf houd ik wel van een wat zachtere zitting.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-08-2007 11:02 #86339
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic voorstoelen
<p>los van het feit van originaliteit, wil ik er op wijzen dat Amazonstoelen vermits in goede conditie zeer comfortabel zijn. Ik heb meermaals errug lange dagen in die stoelen gemaakt zonder rugklachten, dat is bij andere stoelen wel eens anders, zelfs bij mijn 940.</p><p>Mijn advies is om jouw stoelen helemaal op te waarderen, nieuwe banden ook in het rugframe, nieuwe kussenvullingen en op kleur aangepaste hoezen met kopsteun uiteraard.</p><p>En ja, ik heb een Scheel kuipstoel op het draagframe gemonteerd om mijn navigator beter op de plek te houden tijdens rallies, zelf zit ik op een originele stoel.</p>
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-08-2007 12:37 #86338
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic voorstoelen
Siang Phoa weet jij ongeveer wat het kost om dan alle bekleding te vervangen voor lichtbruin dus ook de deurpanelen, aanschaf hoofdsteunen, banden en rugvulling.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-08-2007 19:39 #86337
door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic voorstoelen
ik heb geen idee, vraag eens na bij VOD, Scandcar, Nordicar, Dries en collega's.
30-08-2007 20:35 #86336
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic voorstoelen
<p>Zelf heb ik vooruitlopend op de Bant to Beiing rit voorstoelen van een 740 gemonteerd op een Amazonframes staan. Die kunnen er zo in in combinatie met het gewone Amazon stuur.</p><p>In de combi van m'n ouders zitten 240 voorstoelen icm met een sportstuurtje. Volgens mij moet dit ook om te zorgen dat je benen en makkelijk genoeg tussen(door) kunnen.</p><p>Daarnaast zijn ook stoelen van een 140/164 goed pas te maken voor een Amazon.</p><p>Goede Amazonstoelen zitten zoals Siang aangeeft ook erg goed. Let er wel op dat een stoel in het begin als er net nieuwe kussens in zitten nog wat (te) stevig kunnen zijn.</p><p> </p><p>Tot slot nog iets over jouw groene interieur. Volgens mij is die kleur relatief schaars (en dus meer waard). Mochten er nog voldoende goede delen zijn, dan is er wellicht een leuke ruil deal te maken met iemand anders,</p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-08-2007 12:22 #86335
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic voorstoelen
<p>Lars,</p><p> </p><p>Dat een groen interieur schaars is wist ik niet. De achterbank vertoond geen schade de voorstoelen hebben enkele kleine beschadigingen op het zitvlak en de wielkast bekleding bij de achterbank is wel stuk en de bekleding van de B-stijl is nog wel goed zo ook de 4 deurpanelen. Kan het wel ruilen met een zwart of bruin interieur bijvoorbeeld maar dan wil men gelijk oversteken dus dezelfde kwaliteit, gevolg nog steeds interieur met beschadigingen.</p><p> </p><p>Ik ga is informeren wat het renoveren van het beschadigde interieur kost en dan kan ik alsnog datgene wat niet stuk is ruilen of verkopen.</p>