Rolgordels achterin Amazon

• Marcel Westerhoud (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-10-2007 14:15 #50825 door Marcel Westerhoud (GAST)
Rolgordels achterin Amazon is gemaakt door Marcel Westerhoud (GAST)
<p>Om mijn bloedjes van kinderen achterin de Amazon vast te zetten, heb ik twee sets driepunts rolgordels aangeschaft. Ik had mij laten vertellen dat de Amazon af fabriek is voorbewerkt met de benodigde bevestigingspunten. </p><p>Ik heb de achterbank en bekleding los gehad en ben in de achterbak gekropen, maar kan niet uitdokteren hoe ik alles zou moeten bevestigen. Heeft iemand hier enige ervaring mee, of weet waar ik een instructie hiervoor kan vinden?</p><p>De auto betreft een Amazon B18A (sedan) uit 1966.</p><p> </p><p>Gr, Marcel Westerhoud</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rudolf Kleyn
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-10-2007 20:58 #87123 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Rolgordels achterin Amazon
<p>Er zit een centraal bevestigingspunt midden onder de achterbank, links en rechts in de hoek onder de zitting en rugleuning, en aan weerszijden in de raamstijl, achter de hemelbekleding. Je kunt ze daar voelen en dan een gat prikken. De andere bevestigingspunten zie je als je de achterbak verwijderd.

In de tijd dat deze bevestigingspunten werden bedacht, bestonden er nog geen rolgordels. Ik heb zelf rolgordels met de automaten tegen de raamstijlen. Niet alle rolautomaten werken daar lekker, want ze staan onvermijdelijk, enigszins schuin.
Vandaar dat de rolautomaten ook wel op de hoedenplank of in de kofferbak worden vastgezet en dan naar de raamstijl geleid, zoals bij een 245. In dat geval zijn 245 gordels (qua lengte) wel praktisch.

Je kunt voor die bevestiging zelf gaten boren in hoedenplank, of in je kofferbak tegen de wielkast en dan een dikke plaat ter versteviging aanbrengen, eventueel, met een paar puntjes vastlassen.

Succes</p>

• Robert van Es (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-10-2007 07:15 #87122 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic Rolgordels achterin Amazon
<p>Hoi Marcel,</p><p>Volgens mij zitten pas vanaf bouwjaar 1968 de bevestigingspunten voor de gordels achterin bij de Amazon. Vandaar dat jij ze niet kan vinden.</p><p>Als je even hier op de site kijkt bij "modellen" en daar de bouwjaren langsscrolled, kom je vanzelf tegen vanaf welk bouwjaar de gordels achterin mogelijk zijn/waren.</p><p>In dit geval zal je wat meer moeten improviseren om de gordels gemonteerd te krijgen.</p><p>groeten en suc6,</p><p>Robert</p>

• Rudolf Kleyn
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-10-2007 12:05 #87121 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic Rolgordels achterin Amazon
<p>Mijn amazon is van de M-serie (gebouwd van najaar 1966 tot zomer 1967), bouwjaar 1967.</p><p>Bevestigingspunten achterin zijn geintroduceerd in modeljaar 1965 (tegelijk met betere 'orthopedische' stoelen en gaatjesvelgen).</p><p>Nogmaals: Kijk onder de zitting van de achterbank op de tunnel (&eacute;&eacute;n gat, voor twee gordels) en links en rechts onder in de uiterste hoeken, achteraan onder de zitting, en zoals gezegd achter de hemelbekleding in de raamstijlen, moet je de lasmoeren kunnen voelen.</p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD