Onze nieuwe C30

• Gerard van der Bend (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2026 18:48 #1480550 door Gerard van der Bend (GAST)
Onze nieuwe C30 is gemaakt door Gerard van der Bend (GAST)
Hallo Volvo-vrienden,

Inmiddels 2 maanden geleden is de C30 2.4i Summum bj 2007, van mijn vrouw buiten haar schuld total loss gereden. Zij had deze auto in 2012 van de 1e eigenaar gekocht. De auto had toen 39k kilometer gereden en sindsdien heeft zij in 14 jaar bijna 100k kilometer mee gereden. De C30 was een tweede auto en ik mocht daar graag in rijden. Het afscheid viel haar zwaar. Ik werd op pad gestuurd om een waardig opvolger te vinden. Opdracht was een C30 met gelijke specificaties en staat van onderhoud. Met het geld van het uitgekeerde schadebedrag is er in Nederland in de verste verte geen vergelijkbare C30 te vinden. Ik was niet alert genoeg bij de taxatie.
Inmiddels heb ik een vervanging gevonden in Duitsland. De auto stond onder München bij de grens met Oostenrijk. Een C30 2.4i Summum, 47k kilometer, van 1e eigenaar en Volvodealer onderhouden. Deze is zeer compleet uitgerust met o.a. als extra's Bliss, voor en achter parkeersensoren. Bij de koop heb ik wel bedongen dat de C30 een nieuwe HU/AU (TÜV) keuring heeft gekregen.

Morgen wordt onze C30 thuis afgeleverd. Dan zal ik de C30 voor het eerst fysiek aanschouwen. Dat vind ik wel spannend. Klopt de beschrijving? Daarna gaat de C30 naar Nieuwenhuijse in Doetinchem voor een (preventieve) 100k beurt. Daarna gaat de C30 naar Mark Pennings in Varsseveld voor een schoonheidsbehandeling. Er zitten namelijk wat krasjes op. Als dat gebeurd is, ga ik met de C30 naar Gendringen naar Waardetaxaties.nl voor een youngtimer taxatie en kan ik de C30 voor het getaxeerde bedrag verzekeren. Want door schade (letterlijk in dit geval) en schande wordt men wijs.
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.