Na een week opeens illegaal lid. Toch even voorstellen.

• Tim Jansen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-02-2026 21:27 - 09-02-2026 21:33 #1479900 door Tim Jansen

Mijn naam is Tim Jansen, 28 jaar en woonachtig in Nijmegen. Al zo’n tien jaar ben ik trotse eigenaar van mijn eerste oldtimer: een Trabant P50/1. De afgelopen tweeënhalf jaar had ik daarnaast een Volvo 164, die ik gisteren met een beetje pijn in het hart heb verkocht. Daardoor is mijn lidmaatschap nu eigenlijk illigaal?, want officieel moet je volgens mij natuurlijk een Volvo bezitten. Hopelijk is dat van korte duur, want de 164 is verkocht om plaats te maken voor een Amazon.

Tien jaar geleden, terwijl ik mijn rijbewijs haalde, besloot ik om de Trabant “even op te knappen”. Vol naief enthousiasme begon ik aan wat een klein klusje leek, maar dat uitmondde in een restauratie van ongeveer twee jaar waarin ik letterlijk elk schroefje in mijn handen heb gehad. Een fantastische leerschool. Daarna heb ik er jarenlang dagelijks in gereden, als student én tijdens vakanties.

Drie jaar geleden begon het toch te kriebelen en ging ik op zoek naar iets beters en comfortabelers. Iets waarmee ik lange ritten kon maken. Na lang zoeken vond ik mijn 164: een onverwoestbare slee waar ik geweldige herinneringen mee heb. Oostenrijk, skiën, kamperen, Down The Rabbit Hole, Lowlands, talloze weekendjes weg. Onderweg heb ik het nodige onderhoud gedaan, de carburateurs gereviseerd, het interieur opgefrist en vooral veel gereden.

Maar de afgelopen maanden begon het toch weer te kriebelen. Ik wilde iets nieuws. Het idee was om mijn 164 te ruilen voor een Amazon. Dat bleek lastiger dan gedacht, dus heb ik uiteindelijk besloten de auto te verkopen om met dat geld verder te zoeken.

Gisteren was het zover: de sleuteloverdracht. Mijn 164 reed weg met zijn nieuwe eigenaar en daarmee begon voor mij meteen een nieuw hoofdstuk. De zoektocht naar een nieuwe Volvo is gestart. Een auto waar ik weer aan kan sleutelen, van kan leren en waar ik nieuwe avonturen mee kan beleven. Doel voor dit jaar: Zuid-Europa met de Amazon.

Heeft iemand vragen, opmerkingen of een Volvo Amazon te koop. Neem vooral contact op! 
Laatst bewerkt 09-02-2026 21:33 door Tim Jansen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Derk Idsardi
  • Moderator
  • Moderator
Meer
09-02-2026 21:46 #1479901 door Derk Idsardi
Beantwoord door Derk Idsardi in topic Na een week opeens illegaal lid. Toch even voorstellen.
Niet erg hoor als je even zonder Volvo zit. Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Leuke Trabant trouwens!

Je advertentie van de 164 zal ik verwijderen.

Je oproep voor een Amazon kun je het beste in de rubriek  "Auto te koop gevraagd" plaatsen.

Succes!

Amazon Combi 1965

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.