Even voorstellen, Lotta en ik

Lees meer
27-10-2022 17:20 #200687 door 17918-dummy
Even voorstellen, Lotta en ik is gemaakt door 17918-dummy
Hallo allemaal,

Mijn naam is Patsy, ben 33 jaar en heb mijn eerste Volvo Amazon gekocht. Ongeveer een maand geleden, heb ik eindelijk de sprong in het diepe gewaagd en een Volvo Amazon Combi uit 1967 gekocht. Ik heb Amazons altijd prachtig gevonden en toen ik mijn man leerde kennen, had hij zelf een Amazon (2-deurs) uit de jaren '50 (de oorspronkelijke Lotta). We hebben altijd met veel plezier in deze super betrouwbare auto gereden.

Zelf had ik een veel nieuwere Peugeot 207 voor het dagelijks verkeer, maar toen wij te weten kwamen dat wij ons eerste kindje mogen verwachten, begon ik te twijfelen over het formaat van de 207. Toen ik op een beurs weer geïnspireerd raakte door oude auto's, besloot ik om een Amazon Combi te kopen wanneer de 207 ermee op zou houden. Het zaadje was alleen al geplant en uiteindelijk wilde ik niets liever dan toch een Amazon Combi en de Peugeot nog voor een leuke prijs van de hand doen. We zijn wat gaan zoeken en zijn bij Dries uitgekomen om 'gewoon even te kijken' en daar stond ze. We konden diezelfde dag nog een proefrit maken en na een nachtje slapen, wist ik dat ik haar niet kon laten staan. De volgende dag heb ik gebeld naar Dries om te laten weten dat ik haar graag mee naar huis wilde nemen en zo geschiedde.

Ze is voor dagelijks gebruik en is een echt werkpaard. Ik heb helaas geen garage bij het huis, dus ze staat aan de weg elke dag, maar met regelmatig wassen en goed onderhouden en plekjes zo snel mogelijk bij laten werken (mochten ze ontstaan), hopen we dat we jaren plezier van haar hebben. Op dit moment rijdt mijn man vooral met haar, want ik kan ieder moment bevallen en autorijden is dan niet zo'n fijn idee, maar ik kan niet wachten om weer met haar op pad te gaan als ik weer mobieler ben. Voorlopig zal onze kleine mee moeten op de bijrijdersstoel (daar zit een goede gordel), maar te zijner tijd willen we eventueel kijken naar de mogelijkheden voor het inbouwen van Isofix achterin de auto. In een documentaire een tijd terug, had een man uit Engeland een auto uit de jaren '20 waar Isofix in was ingebouwd, dus het zou in theorie moeten kunnen.

Hier een foto van toen we haar gingen ophalen:
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2022 17:50 - 27-10-2022 17:51 #200688 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Even voorstellen, Lotta en ik
Hallo Patsy, gefeliciteerd, een erg leuke auto  (en ik kan het weten,ik heb dezelfde, zelfde kleur en 1967) !!.
Veel plezier gewenst en een goede bevalling gewenst!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2022 18:54 - 28-10-2022 18:55 #200705 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Even voorstellen, Lotta en ik
Mooi verhaal én een mooie Combi, Patsy!

Maar een 2-deurs Amazon uit de jaren 50 gaat niet lukken. De eerste (vanaf '56) waren allemaal 4-deurs en de 2-deurs kwamen pas in '61.

Verl rijplezier met Lotta!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2022 19:17 - 28-10-2022 19:25 #200706 door 17918-dummy
Beantwoord door 17918-dummy in topic Even voorstellen, Lotta en ik
Je hebt helemaal gelijk Hans! ik heb het even nagevraagd en de Amazon van mijn man was uit '61.

Ik heb nog een foto van de oorspronkelijke Lotta gevonden!
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-10-2022 21:52 #200708 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Even voorstellen, Lotta en ik
Leuke foto en één van de eerste 2-deurs.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-10-2022 00:40 #200710 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Even voorstellen, Lotta en ik
Welkom bij de club en welkom op het forum Patsy! Mooie auto! Als mede-niet-garagebezitter wen je snel genoeg aan het sleutelen op de klinkers en veel autowassen 
Eventueel zijn genoeg leden waar je voor klusjes terecht kan (vraag het op het forum), er zijn sleuteldagen bij de club en de bedrijven zijn er natuurlijk ook nog.
Op het forum vind je antwoord op al je vragen. Verder zet een select groepje leden zet zich vol in voor  www.volvo-academy.com/ . Daar kan je allerlei (technische) info vinden over je auto. Zeker de moeite waard om eens op te kijken! Houd ons op de hoogte m.b.t. de isofix. Dat is altijd waardevol om te delen en leuk om te lezen natuurlijk!
Veel rijplezier, maar eerst een goede bevalling gewenst!

 

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.