Mijn eerste (Volvo) Amazon

Lees meer
26-09-2022 14:05 #200298 door K Scheer (GAST)
Mijn eerste (Volvo) Amazon is gemaakt door K Scheer (GAST)
Howdy,

27 jaartjes jong, en recent eigenaar geworden van een Volvo Amazon uit 1966. Ik ben nooit specifiek fan geweest van Volvo, maar meer van klassiekers in het algemeen. Dat begon doordat mijn vader talloze classic Mini's heeft opgeknapt. Deze wagens zullen altijd een plekje in mijn hart houden maar ik wilde wel is wat anders. Na wat geld gespaard te hebben zagen we een Opel Manta A 1975 in België staan, voor een zeer schappelijke prijs. Opknap projectje, lopende gekregen etc, maar helaas, er bleek meer aan de hand als verwacht. Voor een mooi bedrag de Manta kunnen verkopen en vervolgens gezocht naar een leuke Amazon. Deze stond al een tijd hoog op mijn lijst vanwege de toffe looks en betrouwbaarheid. Telkens zag ik voorbij komen dat het nog steeds goede auto's zijn voor dagelijks gebruik. Zodoende deze Amazon tegen gekomen, toffe eigenaar, proefritje gemaakt en meteen verkocht. Had niet verwacht dat een meer als 50 jaar oude wagen zo makkelijk zo rijden. 

Motor technisch in goede staat, starten, lopen. Her en der zijn er wat roest plekjes en mankementjes. Leuk om deze kwaaltjes op te pakken terwijl ik er gewoon de weg mee op kan.
Naast de kleine restoratie puntjes wil ik er 2 of 4 verstralers op doen (wie heeft ze in de aanbieding? ) en later ooit een sportuitlaatje voor een leuke roffel. 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Frans Boeijen
  • Frans Boeijen's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
  • Maak graag roadtrips met de Amazon
Lees meer
26-09-2022 14:23 - 26-09-2022 14:31 #200299 door Frans Boeijen
Beantwoord door Frans Boeijen in topic Mijn eerste (Volvo) Amazon
Leuk K! Ik wens je veel plezier met je Amazon en welkom bij de club!
Wellicht zien we je bij een van de vele Regio en/of club bijeenkomsten?
Groetjes, Frans
 

__________________________
Frans Boeijen
'60 P1200 B16B
'67 P131 B18A

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-09-2022 10:38 #200306 door K Scheer (GAST)
Beantwoord door K Scheer (GAST) in topic Mijn eerste (Volvo) Amazon
Dankje Frans. Ja wie weet kom ik in de toekomst is naar een bijeenkomst. 
Het kan niet altijd perfect maar het seizoen waarin ik de Amazon heb gekocht is niet ideaal haha, tot nu toe alleen maar regen.

Hopen op mooie dagen en weken zodat ik er vaker mee de weg op kan en eraan kan klussen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.