amazon turbo, (meestal) rijdend project

Lees meer
23-09-2022 16:45 #200284 door Riemer Kuipers
amazon turbo, (meestal) rijdend project is gemaakt door Riemer Kuipers
Ik zal mijzelf hier ook eens voorstellen, ik ben Riemer Kuipers, woon in Sint Nyk (Friesland) en mijn eerste auto was een Amazon welke ik in 2008 heb gekocht:
Dit is de foto van de aankoop, mooi glimmend, met de originele b18 met enkele carburateur.
 

Daarna steeds een aantal aanpassingen om sneller te gaan. Want snelheid went op één of andere manier:
B18 met dubbele SU (kapot gegaan door te wild doen)
B20 met dubbele SU (te langzaam)
B20 met injectie kop en dubbele SU (te langzaam)
B21ET (kapot gegaan door race met golf gti)
B230FT (gesloopt door hem kapot te repareren)
en nu weer B230FT welke het super doet.

Tussendoor nog een half jaar op stage gegaan naar Portugal met de Amazon Een mooie reis en mooie ervaring en was nagenoeg probleemloos. Ook nog bij een meeting geweest van de Portugese Volvo club.
 

Dit is een foto van de inbouw van het eerste Turbo blok
 
Ik had op het forum gezien dat dit kon van Erwin Jonker. en dacht dit kan ik ook (bij lange na niet zo netjes). Ik moet bekennen dat het meer werk was dan ik dacht. Maar het resultaat is één groot feest tijdens het rijden.



bovenstaand is een fimpje hoe hij nu rijd en klinkt als je erin zit.

Zo ziet de auto eruit onder de motorkap.
 

en de auto zelf ziet er nu zo uit (70.000 km verder sinds de aankoop):
 

Volgende uitdaging is hem weer mooi glimmend te maken, maar mijzelf kennende zal dat nog wel even duren.
Tijd is wat schaars geworden met 3 kinderen :)
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-09-2022 18:56 #200285 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic amazon turbo, (meestal) rijdend project
Welkom Riemer! Mooi verhaal ook! Respect voor al het werk. Het geluid klinkt in ieder geval erg goed!
Er zijn meerdere leden die fan zijn van tuning, dus die ga je snel genoeg vinden / lezen op het forum.
 

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.