De Amazon Combi van BEL-45

Lees meer
12-01-2022 11:08 #197311 door BEL-45
De Amazon Combi van BEL-45 is gemaakt door BEL-45
Dag beste Volvo-liefhebbers

Ik ben Wouter, 22jaar en woonachtig in België. Sinds een klein jaar eigenaar van een Amazon Combi uit 1967. De Amazon is uitgerust met een B18 motor die voorzien is van een enkele Stromberg carburator. Het uiterlijk van de Amazon was zoals ik hem heb gekocht. Niet ieders smaak, maar ik vind het geweldig. Zelf ben ik windsurfer en dat is ook de rede van mijn gebruikersnaam BEL-45. Dit is mijn internationaal zeilnummer. En nu meer over Amazon. Na aankoop heb ik het dak terug gedaan met Wijzonol lak (alles kaal, 2K primer en dan lak) en veel achterstallig onderhoud weggewerkt.  Afgelopen zomer hebben mijn vriendin en ik heel de Belgische grens met de Amazon afgereden zonder enig probleem (fotootjes toegevoegd).

Afgelopen winter zijn er reeds enkele projecten uitgevoerd. Zo is er een nieuwe 60L benzinetank gemonteerd en ben ik momenteel bezig met een M46 te installeren. Dit om het rijden op langere stukken aangenamer te maken. Na de versnellingsbak wil ik de ophanging aanpakken en de Amazon terug op originele hoogte zetten met correcte banden (diameter). 

Mochten er vragen zijn, shoot!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2022 11:22 #197312 door Edwin
Beantwoord door Edwin in topic De Amazon Combi van BEL-45
Welkom Wouter,

Een bijzondere verschijning, Onder het mom smaken verschillen vind ik, als een auto verder goed is onderhouden, het wel wat hebben zo'n "Rat-Look". Past ook wel in het surfers wereldje dunkt me.

Groet Edwin

Volvo Amazon P131 B20 ’68

Regio Noord nu ook op Facebook:
www.facebook.com/groups/vkvregionoord

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2022 12:29 #197313 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic De Amazon Combi van BEL-45
Welkom Wouter!
Ik vind het hem wel staan eigenlijk zo!
​​​​​Woon je bij de grens of gaan de leden je niet zien bij een activiteit in NL? (Zodra dat weer kan natuurlijk)

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2022 13:38 #197316 door BEL-45
Beantwoord door BEL-45 in topic De Amazon Combi van BEL-45
Bedankt voor de reacties heren! Zelf woon ik op een uurtje van Breda en Eindhoven, dus als het zich voordoet kom ik graag naar een evenement van jullie. Momenteel ben ik ook aangesloten bij de Belgische Volvo Classis club. Helaas maar 1 evenement gehad dit jaar, maar ik ben ervan overtuigd dat dit beter wordt. 

Hieronder nog een paar foto's van de verbouwingen aan Amazon van deze winter. Het tapijt in de wagen was een 'noodoplossing', normaal gezien komt hiervoor terug een mooi zwarte mat voor in de plaats. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2022 22:55 #197337 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic De Amazon Combi van BEL-45
Hahah als we het hebben over creatieve oplossingen.
Die vloerbedekking doet wel een beetje pijn aan mijn ogen !
Het blijft wel een mooie bak! Leuk dat er weer een iets jonger lid bij is (ik ben 24, no offence naar de oudere garde hier !)
 

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2022 09:59 - 14-01-2022 09:59 #197343 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic De Amazon Combi van BEL-45
Je hebt leuke kleurtjes in je combi Wouter, aardige oplossingen gekozen voor onderbouw en aanpassing voor OD. Ik was wat kortaf in mijn eerste bericht, maar ik ben allergisch voor die Marktplaats types die onder een alias adverteren en kennelijk wat te verbergen hebben.
Ik neem aan dat je een LPG tank er onder wil bouwen, ik zag hem nog niet zitten op de foto's.
De combi is een geweldig praktische Volvo Klassieker en wij gebruiken hem als er geen pekel op de weg ligt regelmatig, heb net een B20 in die van mij gezet en ga ook LPG inbouwen als 'onderbouw'.
Het doet me goed dat je als 22 jarige hiervoor kiest,
Er zijn koppelingshuizen voor de M46 die op een B18/20 past, ik heb er een overgehouden aan het slopen van 142GT uit '73 die in België we was gebouwd, zou proberen er een te vinden.
Anders een laten maken bv bij Huke Basard.
Ed
 
 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2022 16:55 #197345 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic De Amazon Combi van BEL-45
Hallo Wouter, leuke auto hoor! Veel plezier met hem!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2022 14:05 - 18-03-2022 10:17 #197379 door BEL-45
Beantwoord door BEL-45 in topic De Amazon Combi van BEL-45

Je hebt leuke kleurtjes in je combi Wouter, aardige oplossingen gekozen voor onderbouw en aanpassing voor OD. Ik was wat kortaf in mijn eerste bericht, maar ik ben allergisch voor die Marktplaats types die onder een alias adverteren en kennelijk wat te verbergen hebben.
Ik neem aan dat je een LPG tank er onder wil bouwen, ik zag hem nog niet zitten op de foto's.
De combi is een geweldig praktische Volvo Klassieker en wij gebruiken hem als er geen pekel op de weg ligt regelmatig, heb net een B20 in die van mij gezet en ga ook LPG inbouwen als 'onderbouw'.
Het doet me goed dat je als 22 jarige hiervoor kiest,
Er zijn koppelingshuizen voor de M46 die op een B18/20 past, ik heb er een overgehouden aan het slopen van 142GT uit '73 die in België we was gebouwd, zou proberen er een te vinden.
Anders een laten maken bv bij Huke Basard.
Ed
 



 
Helemaal geen probleem Ed, snap wel dat het voorstellen verwacht wordt. De onderbouw aanpassing is enkel voor een 60L brandstoftank te plaatsen, LPG komt er niet in. Voor de M46 heb ik het koppelingshuis inderdaad gehaald bij Huke Basard. 
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2022 14:27 #197380 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic De Amazon Combi van BEL-45
Hallo Wouter,
heb je de juiste speling geshimt?
Al naar gelang ander koppelinghuis en andere dikte pakking is de speling nu eventueel niet meer binnen de toleranties.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-01-2022 14:55 - 17-01-2022 14:55 #197381 door BEL-45
Beantwoord door BEL-45 in topic De Amazon Combi van BEL-45
Dag Rudi

Dat heb ik inderdaad gedaan, maar 9/10 niet correct genoeg denk ik (schuifmaat gebruikt en geen diepteschroefmaat voor het opmeten). Zit niets anders op dan het opnieuw te doen helaas. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.