Opnieuw lid geworden.

Lees meer
05-11-2021 14:00 #196452 door Jan Venema
Beantwoord door Jan Venema in topic Opnieuw lid geworden.
Beste Ton,

Zoals vermeld in het boek van dhr. Vrijaldenhoven ; Koninklijk Autorijden heeft de 1e Amazon van Beatrix naar aanleiding van de gekregen informatie van de beheerder indertijd van het Koninklijk huis het chassisnummer 22781 (nieuwprijs f12.485,-) gehad.
De vorige eigenaar uit Utrecht dhr. Steffens had er iemand bij gehad met de conclusie; dit is een koninklijke auto geweest. Waaraan dit te zien was geweest verteld de historie echter niet. En op basis van de lijst die ik van dhr. Vrijaldenhoven gehad heb, kom ik ook tot de andere conclusie, deze (AT-41-36) was niet van prinses Beatrix. Zie verder mijn artikel in het VKM nr. 38 vanaf pag. 18 (2014) met de tabel erbij op pagina 20.
Verder is er natuurlijk nog van alles mogelijk, maar het bordje AA-99 zat maar op 1 auto en van die 1e Amazon van Beatrix zijn 2 verschillende foto's. De 2e Amazon werd na schade door de Prinses, vervangen door de 3e en daar zijn veel foto's van. Dat motorblok is later nog door een clublid een tijd in een andere Amazon gebruikt. Tot zover mijn informatie.

Met vriendelijke groet&
Jan Venema

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2021 17:57 - 05-11-2021 18:12 #196459 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Opnieuw lid geworden.
Mooi Ton, en leuk dat je de Amazon origineel wilt houden. De auto doet me denken aan de enige Volvo tussen de vele, vele auto's die mijn vader heeft gehad in zijn leven! Het was een zelfde kleur grijs met zwart dak, in de begin jaren 60, ik was ongeveer tien jaar oud. Gek, maar van geen van zijn of mijn auto's weet ik het kenteken, maar van die wel: EK-32-57.....dus een 1961 kenteken..

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2021 08:41 #196462 door Ton Bakker
Beantwoord door Ton Bakker in topic Opnieuw lid geworden.
Beste Jan,

ik heb het artikel gelezen,
De tweede Amazon werd volgens de tabel aangeschaft op 24-5-1959.
De Amazon met het kenteken AT-41-36 is op kenteken gezet op 02-09-1959 dus het niet erg waarschijnlijk dat de beweringen 
van dhr Steffens kloppen.
Weet u misschien of er een mogelijkheid is om in kontact te komen met de fam. Steffens,
ik zou graag veel meer over de geschiedenis van mijn Amazon te weten komen.

Dank u wel voor al uw info.

met vriendelijke groeten,

Ton Bakker.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-11-2021 17:28 #196468 door Jan Venema
Beantwoord door Jan Venema in topic Opnieuw lid geworden.
Beste Ton,

Voor verdere gegevens dan even een mail naar : jan.venema@hotmail.nl

Nogmaals uiteindelijk heb je een bijzondere auto en mogelijk ook in Beverwijk geassembleerd. (Beijnes)
Het glaswerk (voor- en achterruit) zou bv. Staalglas Amsterdam kunnen zijn. Ook het chassisnummer staat dan een wat andere plek als bij latere Amazon productie.

Waarschijnlijk heb ik een adres in de provincie Groningen, maar dat de auto nu verkocht werd was voor mij ook een verrassing.

Met vriendelijke groet&
Jan Venema
lidnr. 3046


 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-11-2021 22:20 #196486 door Ton Bakker
Beantwoord door Ton Bakker in topic Opnieuw lid geworden.
Zo motor al aardig schoon , aankomende week alle pakkingen en keerringen vervangen en het blok in de verf.
foto’s van voor en achterruit en chassisnummer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.