Amazon 1970 meerjaren project

Lees meer
27-07-2021 23:36 #195046 door Eli Finies (GAST)
Amazon 1970 meerjaren project is gemaakt door Eli Finies (GAST)
Hi Allemaal, 

alvorens op het forum aan de slag te gaan wel zo netjes om me even voor te stellen. 

Eli, 38, Amsterdam, en sinds april 2016 in het bezit van deze Amazon. Verschillende stadia doorlopen, en nu net gepromoveerd tot 2,5 liter en de bijbehorende geintjes. 

zal wat foto’s bijvoegen. Als de volgorde niet klopt excuses. Zit nu een zwart interieur in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2021 01:08 #195048 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Amazon 1970 meerjaren project
Leuke Auto, lekker snel lijkt me.
Mag je met zoiets nog door Amsterdam rijden, mileu zone?

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2021 05:31 #195049 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Amazon 1970 meerjaren project
Mooie auto.
Als je een grotere motor erin hebt gelegd, lijkt het mij verzekeringstechnisch toch raadzaam om dit bij de RDW te laten registreren, ook om je registratiepapieren op orde te houden.
In België is nog niet zolang geleden de wetgeving op oldtimers strenger geworden waarbij er o.a. opnieuw een keuringsplicht kwam.
Dit kan ook in NL gebeuren

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2021 13:20 #195388 door Maarten Leerling
Beantwoord door Maarten Leerling in topic Amazon 1970 meerjaren project
Welkom en wat een monster

mooi ding

Volvo S40 (2)
Volvo V40
Volvo V70 (3)
en nu een Amazon !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2021 13:59 #195390 door Eli Finies (GAST)
Beantwoord door Eli Finies (GAST) in topic Amazon 1970 meerjaren project
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2021 14:05 #195392 door Eli Finies (GAST)
Beantwoord door Eli Finies (GAST) in topic Amazon 1970 meerjaren project
Ik heb al eeuwen niet op een forum gezeten dus het posten gaat nog wat houterig excuses. Bedankt allemaal voor de complimentjes, en de motorinhoud registreren is indd verzekeringstechnisch gezien een erg goed idee. Bedankt voor de tip.

inmiddels is het interieur zo goed als klaar, aanstaande week beginnen met een 60 liter alu tank monteren/een pasplaat maken voor het gat van de oude tank. Ik doe dit niet alleen voor een grotere capaciteit, heb een tank met schotten tegen het klotsen, en buisvlotter voor nauwkeurigere metingen. Dat laatste had ik echt veel last van met de originele tank. Ook is het idee op den duur met elektrische pomp te gaan werken icm drukregelaar. Zo is het niet alleen instelbaar maar ook goed meetbaar en in/uitschakelbaar. Ik twijfel nog tussen in-tank of externe pomp. Voor beiden zijn wel regelaars te vinden, ergens alleen misschien wat overkill om eerst 3 bar te genereren en dat dan weer af te knijpen. Maar anderszijds heb ik liever een solide constructie met plenty reserve, dan een constructie die het net aan redt. Veel
ruimte heb ik ook niet onder de kap dus een in-tank pomp zou op zich uitkomen. Post wel weer foto’s na progressie.

ohja ook bleek de thermostaat van de oliekoeler defect door een missend onderdeel. Deze week ook maar eens vervangen voor een nieuwe. Nu de hele tijd een plaat voor de oliekoeler is ook niet echt chique. 

verdere plannen zijn eens de ontsteking optimaliseren door ignition box en betere bougiekabels. Heb het idee dat de verbranding beter kan, en zeker icm de fijngevoeligheid van het afstellen van de Webers lijkt me het een goed idee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2021 14:07 #195393 door Eli Finies (GAST)
Beantwoord door Eli Finies (GAST) in topic Amazon 1970 meerjaren project
Ja dat mag, de milieuzone gaat vooral over oude diesels

Leuke Auto, lekker snel lijkt me.
Mag je met zoiets nog door Amsterdam rijden, mileu zone?

succes

Johan Geers
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.