lekkende voor_ en achterruit

Lees meer
01-09-2020 08:28 - 01-09-2020 08:34 #189898 door P. Hanot
lekkende voor_ en achterruit is gemaakt door P. Hanot
Je begint met het oplossen van waterinsijpeling aan de voor- en achterruit. Van het een komt het ander... ,bij een oppervlakkig toch nog goed uitziende wagen. verborgen onder de trekhaak nieuw (gechooperd en gecoat) plaatwerk erin . Voor- en achterspatborden zijn hitteverzinkt (chooperen) en gepoedercoat.De 544 staat nu bij de spuiter, daarna wordt het puzzelen en weer opbouwen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2020 10:49 #189902 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic lekkende voor_ en achterruit
Ik heb het nog nooit anders meegemaakt bij klassiekers. Misschien leuk voor ons dat je jezelf iets uitgebreider voorstelt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2020 14:05 - 04-09-2020 10:39 #189906 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic lekkende voor_ en achterruit
ok, even mezelf voorstellen.ik ben geboren in de jaren 60 en heb als kind altijd al een zwak gehad voor oude auto's (midden jaren 60 stond het nog vol met tailfin auto's)Begin jaren 90 ben ik de IT binnengerold . Af en toe met oude auto's bezig zijn is altijd al een uitlaatklep voor me geweest, heeft altijd wel teveel geld en energie gekost (dan maar geen verre reizen maken), maar heeft mij ook vaak blij gemaakt. Ik heb ook de nodige fouten gemaakt waar ik soms ook wat uit geleerd heb.
Kort overzicht van mijn blijdschapjes en teleurstellingen:
-1982-84 Mijn eerste auto was een 6 jaar oude Lada 2103, wit met vele grote gaten, gekocht voor 200 + 200 euro aan polyester (gaten van ca 8 centimeter) en blauwe lak (toen wist ik nog niet dat er ook gelast kon worden aan auto's ouder dan 5 jaar). Een auto van 6 jaar vond ik toen al heel oud. Met 2 potten blauwe lak vond ik hem wel leuker uitzien.
Naar de sloop in 1984
-1985-86 Daarna de 4 jaar oude Mitsubishi 2.3 turbodiesel van mijn vader overgenomen. Deze auto's waren echt op bij 100.000 km met torenhoge kosten om te kunnen blijven rijden. Na 5 jaar (nieuw! naar de sloop)

-1987 Daarna Ford Taunus gekocht Belgisch leger (wit kenteken met vlaggetje), veel ellende om een kenteken te krijgen (deze auto bestond officieel niet) verkocht export Afrika in 1991

-1988 Saab 900, in familie, Dit is nog steeds mijn dagelijkse auto (mede dankzij Artis garage).
(de zwarte saab heb ik in 2014 in matige staat erbij gekocht voor restauratie) Ooit komt het ook hier helemaal goed mee...
.
-1996-1997 BMW 518 gekocht voor 300,- andermaal een gepolyesterde auto van 16 jaar oud met 120.000 km motorisch helemaal op. na 2 jaar naar de sloop

-1999 1 jaar Audi 100 coupe uit 1974. Bleek niet mogelijk om deze 25 jarige een opfrisbeurt te geven wegens totaal gebrek aan verkrijgbare onderdelen. Verkocht voor 300,-

-1996-2001 Ford Capri gekocht met 19.000 km. ingevoerd in 2000 , 120.000 km mee gereden, en topgerestaureerd verkocht aan liefhebber in 2001. nog steeds in bezit bij deze koper volgens RDW
(91-FV-HH)
-1999-2014 mercedes 240D gekocht uit Californie mechanisch totaal versleten. antiroest, revisie motor, daarna nog 205.000 km mee gereden en gerestaureerd verkocht aan iemand uit Friesland (07-YA-09)-Deze mercedes roestvrij houden kostte me jaarlijks teveel veel tijd en moeite. Mercedesstaal is van veel mindere kwaliteit dan Zweeds staal.

Na verkoop in 2014 dan maar georiënteerd op Volvo Amazon.
-2005 Vespa PX150cc nieuw gekocht, verkocht op beurs in Rosmalen in 2010-2008
Ford Transit MK1 gekocht, samen met Vespa verkocht in Rosmalen. (afscheid wegens teveel vervoermiddelen en te weinig cash)

deel 2 volgt
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2020 15:02 - 04-09-2020 10:43 #189908 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic lekkende voor_ en achterruit
-2009 cadillac gekocht, nieuwe motor in 2015 , toch steeds weer opnieuw een blijvende uitdaging, ook na restauratie. En daar staan we weer (juli 2020). Bij de wegenwacht kennen ze mij intussen.

-2011 Anazon gekocht die er wederom slechter aan toe was als verwacht. Daarna veel koffie gedronken bij Dries Bakkenes. Na aanpak karosserie en mechaniek, mee op reis geweest naar Zwitserland, Denemarken, vaak naar Duitsland. Veel plezier aan beleefd, nu heeft er iemand anders hopelijk veel en lang plezier aan.

-2016 Laten verleiden door een hele mooie 4 deur Amazon bij Opasauto. De 2 deur dan maar verkocht en de 4 deur gekocht voor 7990,-.
Deze hele mooie 4 deurs bleek een totaalwrak te zijn. Na 3 maanden heb ik deze als sloper verkocht.Ondanks mijn toch redelijke ervaring met oude auto's voelde ik mij toch serieus genaaid en opgelicht.

-2016 Dan maar overgestapt op een katterug. Persoonlijk vind ik het net ietsje mooier als een Amazon.
Deze auto bevalt mij, is mechanisch goed en zal ik vermoedelijk nog heel lang in mijn bezit hebben.

Totdaar mijn verhaal over mijn beetje uit de hand gelopen hobby. Ik ben er gelukkig niet iedere maand mee bezig, maar af en toe geeft het wel wat nieuwe energie.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2020 20:33 - 01-09-2020 20:42 #189916 door Rik Tuin
Beantwoord door Rik Tuin in topic lekkende voor_ en achterruit
Wat een mooi verhaal en wat een herkenbare liefde voor klassiekers.

Ik heb lang geleden ook 2 keer een Saab 900 voor dagelijks gebruik gehad, beide eveneens vierdeurs. Ik bewaar goede herinneringen aan deze eigenzinnige Zweden. Daarna ook enkele Saab cabrio's gehad. Nu sinds een tijdje een C70 Cabrio naast een S80 als werkpaard en een PV544.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2020 23:43 #189922 door Edwin
Beantwoord door Edwin in topic lekkende voor_ en achterruit
Leuk om te lezen, zeker met al die foto’s.

Groet Edwin

Volvo Amazon P131 B20 ’68

Regio Noord nu ook op Facebook:
www.facebook.com/groups/vkvregionoord

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2020 08:57 - 02-05-2023 19:53 #189926 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic lekkende voor_ en achterruit
.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-09-2020 11:37 - 05-09-2020 11:41 #189964 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic lekkende voor_ en achterruit
Gisteren voorspatborden (en trekhaak) opgehaald bij metaalreiniging.
Na reiniging is de plamuur weg en komt dan toch de echte toestand aan het licht.
Wel nog goed bruikbaar en nu geconserveerd voor de lange termijn.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2021 21:31 #193824 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic lekkende voor_ en achterruit
Nog wat foto's van de opfrissingskuur van afgelopen maanden

               
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-04-2021 21:35 #193825 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic lekkende voor_ en achterruit
         

en zo kan die er weer een tijdje tegen...

 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.