Opeens een oldtimer!

Lees meer
01-06-2020 12:25 #188721 door Joey van Dijk
Opeens een oldtimer! is gemaakt door Joey van Dijk
Hi allemaal,

Na al veel rondneuzen en bewonderen van andere volvo's op dit forum, kan ik mij ineens ook voorstellen met mijn eigen oldtimer :)

Mijn naam is Joey van Dijk, Grafisch Vormgever, 25 jaar en woon in Enschede. Aangezien ik in de stad woon en altijd naar het werk kan lopen/fietsen is er nooit een grote behoefte geweest voor een eerste auto. Maar de liefde voor oldtimers is er altijd al geweest, en het plan was er ook om er ooit een keertje eentje te kopen.

Toch opeens ging het steeds meer kriebelen en ben ik meer gaan oriënteren. Na een maandje online zoeken vond ik een mooie 142 op speurders. Een proefritje gemaakt en direct verliefd geworden :lol:
Een toen opeens een paar dagen had ik mijn eerste auto in bezit! Een echte oldtimer. Twee keer zou oud als ikzelf haha.



Een 142 uit 1969
Grijs met rood interieur
B20 motor Benzine/LPG

Hij rijdt super en ziet best goed uit, heeft wel aardig wat visuele mankementjes maar heeft ook zo zijn charme.
Er kan ook het een en het ander verbeterd worden. Ik heb zelf helaas 0,0 sleutelervaring maar gelukkig is mijn vader best handig, hij heeft vroeger ook een amazone gehad. Veel dingen kunnen we waarschijnlijk samen aanpakken en ik vind het heel interessant om meer van te leren. Heb ook al veel gelezen op dit forum en ik zal jullie nog wel vaak lastig gaan vallen voor dingen waar we niet uit komen :P

Voor de geïnteresseerde hieronder de punten die nog kunnen worden aangepakt.

- Motor rijd momenteel alleen op LPG, moet waarschijnlijk een nieuwe carburateur op.
- Knipperlicht blijft niet staan bij rechts afslaan
- Het slot van de kofferbak is kapot, sleutel is afgebroken dus krijg hem niet meer open.
- De voorstoelen zijn niet mooi meer.
- Wielkassen achter zijn niet mooi gedaan. Een vorige eigenaar heeft het zelf (niet zo mooi) bijgewerkt. Zit nu beetje kleurverschil en niet mooi strak en wat roest aan de binnenkant.
- Roest bij de reservewielkas, zit nu een klein gaatje
- Veel kleine visuele puntjes.

Gisteren al een andere grill er op gezet die ik er bij heb gekocht. Volgensmij is dit de originele grill uit 1969.



Ik zal wat sleutel voortgang blijven posten!

Met vriendelijke groet,
Joey
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-06-2020 18:20 #188729 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic Opeens een oldtimer!
Hè Joey, leuke auto, veel plezier ermee!

Groeten, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2020 09:56 #188738 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Opeens een oldtimer!
Proficiat met deze 142. Mijn zoon heeft dezelfde uitvoering, ook 1969, en ook donkerblauw. Die auto wordt nu volledig door ons gerestaureerd (in Eindhoven)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2020 10:14 #188739 door Joey van Dijk
Beantwoord door Joey van Dijk in topic Opeens een oldtimer!
Dankjewel Hans!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2020 10:15 #188740 door Joey van Dijk
Beantwoord door Joey van Dijk in topic Opeens een oldtimer!
Ah leuk! Houden jullie een topic bij met de voortgang?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2020 10:16 #188741 door Joey van Dijk
Beantwoord door Joey van Dijk in topic Opeens een oldtimer!

Paul Schaap schreef : Proficiat met deze 142. Mijn zoon heeft dezelfde uitvoering, ook 1969, en ook donkerblauw. Die auto wordt nu volledig door ons gerestaureerd (in Eindhoven)

Ah leuk! Houden jullie een topic bij met de voortgang?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2020 15:25 #188745 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Opeens een oldtimer!
Gefeliciteerd!
Pas maar op, je komt er niet meer vanaf. Ik heb mijn eerste eigen auto (een Alfa Giulia bj. 73" gekocht op mijn 19e in 1990) ook nog steeds.. ;-)
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2020 15:46 #188746 door Joey van Dijk
Beantwoord door Joey van Dijk in topic Opeens een oldtimer!

Thom Fransen schreef : Gefeliciteerd!
Pas maar op, je komt er niet meer vanaf. Ik heb mijn eerste eigen auto (een Alfa Giulia bj. 73" gekocht op mijn 19e in 1990) ook nog steeds.. ;-)
Thom


Haha dankjewel.
Ook toffe bak die Giulia, doet me een beetje denken aan de BMW 3.0 CS. Of is dat vloeken in de kerk :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2020 23:49 - 03-06-2020 23:51 #188759 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Opeens een oldtimer!

Paul Schaap schreef : Proficiat met deze 142. Mijn zoon heeft dezelfde uitvoering, ook 1969, en ook donkerblauw. Die auto wordt nu volledig door ons gerestaureerd (in Eindhoven)


"Ook" donkerblauw? Die van Joey is grijs... ;-)

Wel één van de mooiste kleurcombinaties, grijs met rood interieur! Leuke auto, veel plezier ermee.

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2020 09:25 #188763 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Opeens een oldtimer!
Welkom! En erg leuk: een 2-deurs! Dat was mijn eerste, heeel lang geleden! En nog steeds een 144 in bezit. En inderdaad, je hebt nu de juiste grille in je auto, de andere was modeljaar 1972..

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.