Even voorstellen met de 244/240

Lees meer
08-03-2020 20:30 - 08-03-2020 20:33 #187382 door 16521-dummy
Even voorstellen met de 244/240 is gemaakt door 16521-dummy
Goedenavond,

na een tijd mee lezen en mee kijken, is het dan toch zo leuk om mezelf en de auto voor te stellen.
Hieronder mijn naam en woonplaats en uiteraard de auto.

Naam: Henri
Woonplaat : Dronten
Leeftijd: 29
Volvo: 240/244
Bouwjaar: 1989

Hoe ben ik hier terecht gekomen?
nou het begon allemaal een aantal jaren geleden met een Volvo V40 2.0 Europe Sport.
ik verveelde me in de weekenden, het sleutelen kon niet aan de zakelijke auto, het was immers niet nodig.
naast de zakelijke auto wou ik dus graag een hobby auto hebben, en dat begon met een V40 uit 2003.
altijd al mooi gevonden zeker in de Blauwe kleur en in de Sport uitvoering.
na een aantal jaren met plezier hierin gereden te hebben, was er toch een jongere eigen auto gewenst voor woon werk verkeer.
mijn vrouw ging meer kilometers maken en de V40 had inmiddels al 431.000 gelopen. tijd voor wat jongers,
en zo met pijn in het hart afscheid genomen van de V40 voor weer een V40, ditmaal een Rebel Bleu R-design van 2014.
na 1.5 jaar was er wederom weinig aan de auto te sleutelen.
in de tussentijd had mijn schoonvader een Amazon gekocht en die was technisch ook al kaar.
hier werd volop genoten van het rijden. en daar genoot ik ook van maar op de lange afstanden kon ik er niet zo aan wennen.

toen begon de zoektocht!
ik wou een Volvo terug maar wat? een Amazon een P1800 740/940 of toch een 140/240 serie?
op mijn gemak ben ik dingen uit gaan zoeken. wat zijn de zwakke plekken van de voertuigen, waar moet ik op letten?
daarin meegenomen wat wil ik er mee doen als die technisch zover klaar is?
een P1800 viel af die werd te duur als het naar mijn zin zou zijn, idem voor de Amazon, daarbij meegenomen dat die niet naar mijn zin rijd op de lange afstanden.
een 740 of 940 dan? daar kan een sterke motor in zitten. een aantal bekeken maar telkens weer vond ik het net niets, het had niet de charme die ik had bij mijn V40 uit 2003.
na de hoop een beetje op gegeven te hebben, gingen we naar Delden naar familie. het was een redelijke mooie dag, en ik had wel zin om binnendoor te rijden.
dus binnen door naar Delden, bijna daar aangekomen komen we nog net achter de Chemie Fabriek langs met aan het einde van die weg Autoservice Thom de jong.
buiten het feit dat mijn Oma haar Hyundai daar vroeger weg haalde en liet onderhouden keek of kwam ik er nooit.
maar toen we die dag voorbij reden stonden daar een aantal 240/245 om het pand.

in plaats van door te rijden toch maar gestopt, en gekeken. eenmaal gekeken stond daar een Prachtige Witte 240/244 uit 1989.
de auto had wat schoonheid foutjes maar hij was origineel NL met boekjes en historie. zo ziet de auto er ook uit goed en netjes onderhouden met hier een daar een leeftijd,s rimpel.
en nog mooier ik vond het prachtig en had het goede gevoel!, na een proefrit en de auto goed bekeken te hebben de koop rondgemaakt.

en ja toen was er weer een Hobby auto B) :lol:.
september vorig jaar begon het dan, de auto opgehaald wat weken gereden zo als die was, en alles opgeschreven wat ik tegen kwam en wat mij niet aanstond.
en in november begonnen met de auto, in plaats van de 240 in de stalling te laten word die er elk weekend uitgehaald om te sleutelen Heerlijk!.

voor de geïnteresseerde hieronder de punten die tot nu toe zijn aangepakt.

1. Schijven Blokken voor
2. Remklauwen voor en achter gereviseerd
3. Anker platen voor vervangen, inclusief stof keringen en wiellagers.
4. ander Dashboard ( het originele was te veel ingescheurd door de droogte )
5. Radio frame Enkel din onder in het dashboard netjes gemaakt.
6. Toerenteller gemonteerd Los 52 MM VDO netjes naast het tellerpaneel
7. Volt meter gemonteerd Los 52 MM VDO netjes naast het tellerpaneel
8. Tandwiel 25 tands vervangen van de Dagteller
9. Dagteller reset knop vervangen ( weer gemonteerd )
10. motorruimte opgeknapt en netjes gemaakt ( D-riem en Beurt met APK waren uitonderhandeld bij de koop )
11. Andere Velgen gemonteerd
12. Simons uitlaat gemonteerd vanaf kat. ( origineel was niet erg best meer )
13. Schokbrekers achter vervangen.
14. Koplamp Wisser motoren etc. compleet gemaakt en gemonteerd
15. en de auto 4 keer gekleid en gepoetst. ( hij is weer wit ipv gebroken Wit )
16. de Radio antenne vervangen de originele elektrische antenne wou niet meer omhoog of omlaag.
17. Mistlampen voor gemonteerd en hier de juiste originele schakelaars bij gezocht en gemonteerd.

en nog vele kleine dingen, en daar stopt het vast niet bij.
21-3 is er weer een sleuteldag bij broekhuis ik laat hem daar nu taxeren. de aanmelding al gedaan, wie weet zie ik daar nog bekende of nieuwe gezichten.

onderstaand een aantal Foto,s



en hoe ben ik dan hier terecht gekomen? nou heel simpel me schoon opa met zijn Amazon is ook Lid.

Groet Henri

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-03-2020 23:59 #187391 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Even voorstellen met de 244/240
Gefeliciteerd met je aanwinst Henrie, ik ben zelf niet zo'n 240 fan maar deze vind ik toch wel mooi vooral combinatie velgen en kleur auto.
Veel plezier met de auto.

m.vr.gr.


Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-03-2020 12:13 #187412 door 16521-dummy
Beantwoord door 16521-dummy in topic Even voorstellen met de 244/240
Dankjewel Johan,

ik ben er erg Content mee,

grt Henri

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.