Even (mijn Amazone) voorstellen P13121- 1967

Lees meer
30-08-2019 21:21 - 30-08-2019 21:45 #184977 door Sandra
Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw op het forum en ook een nieuwe Volvo eigenaar, namelijk, sinds maart 2019, van deze Volvo Amazon uit 1967. Het is een P13121 automatic met B20 motor. Wat een plezier om er mee te rijden! Dankzij dit forum heb ik ook al een paar akkefietjes kunnen aanpakken en ik kijk ernaar uit nog meer te leren en ervaringen te delen.

Foto

Ik ben trouwens benieuwd of er nog meer vrouwen op dit forum zitten, die die ook van auto's houden, en dan vooral van oldtimers! Ik heb ook een Renault 16 TS uit 1969. Althans, die deel ik met iemand anders -een man ;) - en eerder deelde ik met hem ook nog een Renault 16 TX. de Renault 16 is zijn liefde, maar dankzij hem weet ik al 10 jaar hoe leuk het is om met een 'echte' auto rond te rijden i.p.v. met een moderne auto die op alle andere auto's lijken. En nu heb ik dus helemaal zelf een prachtige Volvo Amazone uit 1967. Mijn broer is stikjaloers. Toen we, in de jaren 1980, beide kinderen waren, ging ik wel eens met hem mee op de fiets als er ergens in de buurt een Amazone stond. Die vond hij fantastisch. Ik ook. Toen ik hem vertelde dat ik er een gekocht had, zei hij dat hij me alleen jaloerser had kunnen maken met een DS. Prima hoor, ik vind de Amazone veel mooier ;)

met vr. groeten,
Sandra

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
31-08-2019 16:53 #184986 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Even (mijn Amazone) voorstellen P13121- 1967
Hoi Sandra,

Welkom hier!
Hopelijk krijg je nog wat reacties van vrouwen want ze zijn er wel degelijk ;-)
Leuke amazon, een automaat, die zijn er (voor mijn gevoel) niet zoveel.
Ik zou het leuk vinden als je eens een filmpje zou kunnen posten van het rijden met automaat, ben benieuwd naar het geluid.

Ik heb een 245 automaat gehad en die had ook maar 3 versnellingen, maakte ook best veel toeren op snelweg....
Nu heb ik een ama combi met slechts 4 versnellingen en snap inmiddels best het nut van overdrive (elektrisch geschakelde 5e versnelling). Vandaar dat ik extra benieuwd ben naar jouw rij-ervaring.

Veel plezier met je mooie ama, groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-08-2019 20:20 - 31-08-2019 20:21 #184989 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Even (mijn Amazone) voorstellen P13121- 1967
Sandra, welkom op het forum. Ik heb je foto’s even geüpload zodat ze direct te zien zijn.

Mooie strakke wagen moet ik zeggen.



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2019 08:29 #184993 door Bob Marcelis
Beantwoord door Bob Marcelis in topic Even (mijn Amazone) voorstellen P13121- 1967
Mooie Amazon!! vooral de kofferbakgreep, de mooiste die er is!
Ik heb zelf ook een automatic uit 65, helaas staat deze al 10 jaar op betere tijden te wachten. Ik vond het heerlijk toeren met die auto, snelweg was idd wat lawaaiiger, maar dat mag bij een oudje vind ik.
Ik snap ook wel wat jan zegt, wij rijden nu ook dagelijks in een combi met 4 bak (of kevertje) en die maken ook idd best veel herrie op de snelweg.
Gewoon de muziek wat harder en je hebt nergens last van ;-)

www.mostardyvonneregister.nl
instagram : @mostardyvonne
Bijlage:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2019 09:35 #184995 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Even (mijn Amazone) voorstellen P13121- 1967
Welkom op dit forum. De auto ziet er goed uit.
Ik begrijp alleen niet ,dat jouw auto een automaat heeft.Dat blijkt niet uit het typenummer P 13121 dat je noemt. Als dit typenummer juist is ,zou deze auto een 3 -versnellingsbak moeten hebben. Het vijfde cijfer is immers een 1. Verder geeft het typenummer aan ,dat het hier om de standaard-uitvoering zou gaan . Is deze auto soms oorspronkelijk een zgn. Amazon favoriet . Dat is een goedkopere uitvoering met een 3-versnellingsbak. Deze autos werden in 1967 geleverd. Kijk nog eens goed op het typeplaatje onder de motorkap en op je kentekenbewijs naar het typenummer. Ik dacht, dat een standaard uitvoering (vierde cijfer een 2 zgn favoriet) niet werd geleverd met een BW 35 automaatbak,maar uitsluitend met een 3-versnellingsbak .Ik ben hier echter niet helemaal zeker van .Wel is zeker ,dat een amazon die bij aflevering een automaatbak had ,als vijfde cijfer in het typenummer altijd een 5 had.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2019 11:27 #184997 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Even (mijn Amazone) voorstellen P13121- 1967
Sorry,ik heb me vergist !
Mijn laatste zin moet luiden:

Wel is zeker,dat een amazon die bij aflevering een automaat had, als vijfde cijfer in het typenummer een 6
had.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-09-2019 14:29 #185002 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Even (mijn Amazone) voorstellen P13121- 1967
Onze dochter rijdt ook in een amazon ( 1965, 4- deurs ,middernacht blauw). Realiseer je ,dat lang niet alle dames die amazon rijden op het forum zijn te vinden. Dit geldt trouwens ook voor de heren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2019 09:34 #185014 door 16020-dummy
Beantwoord door 16020-dummy in topic Even (mijn Amazone) voorstellen P13121- 1967
Welkom hier! Ik ben ook een vrouw die gek is van oldtimers en Volvo in het algemeen. Er zijn nog wel meer vrouwen hier.
Mooi exemplaar heb je gevonden!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2019 18:32 #185022 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Even (mijn Amazone) voorstellen P13121- 1967
Hallo Niek,

Scherpe en terechte opmerking! De Volvo was oorspronkelijk inderdaad geen automaat, maar handgeschakeld met 3 versnellingen, dus een 13121. Na een beroerte heeft een vorige eigenaar er een automaat in laten zetten. Op het kentekenbewijs staat wel nog steeds P13121 vermeld bij 'handelsbenaming', maar ik begrijp uit een overzicht dat ik heb, dat 13136 de aanduiding is voor een Volvo 121 "Automatic".
Het is dus een 'ombouw'. In de toekomst zal ik dat op het forum vermelden.
Een andere verandering is dat er later een B20 motor in is gezet.

Bedankt voor je reactie!

groeten,
Sandra

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-09-2019 18:32 #185023 door Sandra
Beantwoord door Sandra in topic Even (mijn Amazone) voorstellen P13121- 1967
Leuk, dank je!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.