Voorstellen

  • Koen Sollie
  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-08-2019 20:24 - 12-08-2019 15:14 #184631 door Koen Sollie
Voorstellen is gemaakt door Koen Sollie
Even voorstellen:

Mijn naam is Koen Sollie (Sr). Sinds kort (weer) lid van de Volvo Klassieker Vereniging.
De liefde voor Volvo is bij ons een familie aangelegenheid. De eerste auto waar ik in reed was de Volvo 66 van mijn vader, die naadloos van Daf rijder over gegaan is naar trouwe Volvo liefhebber. Ook mijn broers rijden allemaal Volvo waaronder een 965 met bijna 700.000 op de teller.
Mijn eerste eigen Volvo is een rode Amazone P130 uit 1965. Die kocht ik in 1978 en heb er heel wat jaren in gereden. Die tijd was ik lid van de V44 vereniging tot het moment dat de remcilinders hier en daar begonnen te lekken en de cardanas niet meer jofel draaide. Door geld en tijdgebrek belandde de Amazone in de mottenballen en daar staat ie nu nog steeds. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en, iets ruimer bij kas, kochten we in 1988 een witte P210 Duett uit 1968. Deze mooie ruime auto heeft een aantal jaren dienst gedaan als gezinsauto. Voor mijn werk heb ik altijd verschillende typen gereden: een 360, 2x een 245, een 850, een XC70, 2x V60 plug-in hybrid en nu een XC40. Stuk voor stuk probleemloze prima auto’s. In 1995 belandde ook de Duett in de mottenballen, ook het remsysteem. Door tijdgebrek hebben de Amazone en de Duett al die tijd samen in de schuur gestaan. Tot begin dit jaar een van de zoons aankondigde te gaan trouwen onder voorwaarde dat de Duett als trouwauto dienst zou gaan doen. Samen met Koen Jr hebben we de Duett dit voorjaar van de blokken gehaald; nieuwe accu er in, verse olie met een schoon filter, nieuwe bougies en contactpuntjes, kleppen gesteld en de lekkende radiator vervangen. Toen het moment daar was en we de sleutel omdraaiden deed de startmotor prima werk maar aanslaan gebeurde niet. Al snel kwamen we er achter dat de brandstof toevoer er niet was omdat het pakkingringetje van het boutje boven in de brandstof pomp lekte. Waar haal zo’n ringetje vandaag? Een stukje teflon tape bleek voldoende en de B18 draaide als een naaimachientje! Vervolgens is de Duett naar Barneveld gebracht waar Dries Bakkenes en zijn team haar snel en vakkundig APK klaar gemaakt hebben. Nog een dingetje met een slecht te lezen chassisnummer waardoor we ook nog even naar het RDW moesten maar alles was op tijd klaar voor het grote moment. Mede door de Duett werd het een prachtige dag.
Met spijt dat ik dit jaren hebben moeten missen toeren we, Koen en Koen, nu zo trots als en pauw regelmatig door de mooie Groesbeekse heuvels en de schitterende Ooypolder.
Het meerjarenplan samen met junior is nu: eerst de Duett (een beetje) conserveren, het chassis is helemaal gaaf maar de tand des tijds heeft wel iets gedaan met het koetswerk. Daarna de Amazone van de blokken en helemaal strippen voor een totale restauratie. We hebben er zin in! [attachment=23439]mapi-phone2264.JPG
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Serge van Ruyssevelt
  • Serge van Ruyssevelt's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
12-08-2019 07:24 #184640 door Serge van Ruyssevelt
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic Voorstellen
super leuk en nu ben je zeker blij dat je ze niet verkocht hebt maar op stal hebt gedaan

Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi

1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2019 13:53 - 14-08-2019 13:53 #184700 door 16020-dummy
Beantwoord door 16020-dummy in topic Voorstellen
Wat leuk, welkom terug! Wellicht zien we elkaar in de toekomst nog wel eens rijden. Ik kom regelmatig in de omgeving van Wijchen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-09-2019 21:53 #185135 door Koen Sollie
Beantwoord door Koen Sollie in topic Voorstellen
Hallo Serge,
Er was even een probleem met mijn account, vandaar mijn late reactie.
Inderdaad had ik gelukkig de gelegenheid ze netjes op stal te zetten al die jaren.

Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-09-2019 21:57 #185136 door Koen Sollie
Beantwoord door Koen Sollie in topic Voorstellen
Hallo Renee,
Dank voor je reactie. Er was even een probleem met mijn account vandaar mijn later reactie.
Wijchen Groesbeek is een kleine afstand dus de kans is zeker aanwezig.

Groet, Koen

Ons werkpaard: 245DL 1982
Lekker toeren: Duett 1968
Restauratie project: Amazon 1965 originele NL auto sinds juli 1978 m'n eerste eigen Volvo
Wachten op betere tijden: Amazon Combi 1964

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.