Martijn stelt zich voor.

  • Martijn Burgers (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
30-07-2019 09:09 #184439 door Martijn Burgers (GAST)
Martijn stelt zich voor. is gemaakt door Martijn Burgers (GAST)
Goedendag Forumleden,

Ik wil mij graag even voorstellen ik ben Martijn inmiddels 30 jaartjes oud.
Anderhalve week geleden heb ik een Amazon gekocht uit 1965, voor deze Amazon heb ik vanaf mijn 19e 2 andere Volvo’s gereden.
Mijn eerste Volvo was een 480GT uit 1995 die bij aanschaf nog maar 113.x gedraaid had deze heb ik overigens maar 1,5 jaar gereden aangezien het een automaat was en dit toch niet mijn ding was.
in de 1,5 jaar de auto wel optisch opgeknapt nieuwe lichtunits en wat spuitwerk.
Vervolgens heb ik de 480 ingeruild op een C70 T5 die ik tot afgelopen september heb gereden.
De C70 heb ik optisch en motorisch aangepast en draaide uiteindelijk op 325PK voor de looks heb ik een foto bijgevoegd.



De Amazon
Ik heb de auto bij toeval gevonden op marktplaats waar ik opzoek was naar een bmw 5 serie van na 2010 maar na het zien van de Amazon en de kilometers die ik jaarlijks maak was de keuze snel gemaakt en heb ik gelijk de vorige eigenaar gebeld en ben er heen gereden.
De motor is 7500km geleden gereviseerd opgeboord naar 2130cc en er is onder andere een TT6 nokkenas met HD nokvolgers geplaatst dit is gebeurt bij Tinus tuning.
Ook de 4 bak is gereviseerd met de zelfde kmstand verder is de ophanging aangepakt en staat hij 4 cm lager met bilsteins en ipd stabilisatie stangen.

De carrosserie is hard en voor die 54 jaar staat hij nog netjes in de lak in de toekomst een volledige spuitbeurt zal er wel van komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Burgers (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
30-07-2019 11:03 #184447 door Martijn Burgers (GAST)
Beantwoord door Martijn Burgers (GAST) in topic Martijn stelt zich voor.
Gisterenavond het eerste klusje gedaan de gril van de Amazon was bij aanschaf al zwart gespoten maar door steenslag en een gebroken staalkabel was de lak beschadigd.
Wat heerlijke wagen om aan de sleutelen gewoon 4 boutjes losdraaien en ze waren er uit dat in vergelijking tot de 70 serie waar plastic schuifjes afbreken.



Ook de motorruimte voor een gedeelte opgepoetst.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2019 12:01 - 30-07-2019 12:01 #184449 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Martijn stelt zich voor.
Hoi Martijn, welkom hier!
Mooie auto's, je bent duidelijk in je zwarte periode, ha, ha! Mooi opgekietelde Amazon, en door Tinus Techniek gedaan, dus dat zit helemaal goed. Veel plezier in ons cluppie!
PS zat er een sperdiff in de C70?

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Burgers (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
30-07-2019 12:35 #184450 door Martijn Burgers (GAST)
Beantwoord door Martijn Burgers (GAST) in topic Martijn stelt zich voor.
Hee Tom,
Bedankt voor je welkom!
Ja die "zwarte fase" dat het voor de Amazon van toepassing is is meer toeval.
Ja aan de facturen te zien is er genoeg aan de auto gedaan wel wil ik hem binnenkort laten afstellen bij een garage die wat meer ervaring heeft in de rally geprepareerde blokken Bas autotechniek is mij aangeraden na de vakantie periode maar eens een afspraak maken.
De C70 had geen sper is met mijn rijstijl ook niet nodig ik ben geen strepen trekker bij het stoplicht, ik schat dat ik ongeveer 200/300 km gereden heb met de amazon nu ik heb nog maar een x het pedaal op de bodem gehad om even te kijken wat er gebeurde.
Ik hou er meer van om rustig te cruisen met genoeg power om even vlot ergens langs te gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2019 13:34 #184452 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Martijn stelt zich voor.
Hmmm. dan is die TT6 nokkenas niet zo geschikt voor jou. Stationnair altijd een beetje rommelig en veel vermogen, maar op hogere toeren.
Ik ben gegaan voor een TT3 nokkenas, die geeft meer koppel onderin en wat minder vermogen op de top. Samen met grotere kleppen geeft dat al een mooi verschil tov origineel.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Burgers (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
30-07-2019 13:41 #184453 door Martijn Burgers (GAST)
Beantwoord door Martijn Burgers (GAST) in topic Martijn stelt zich voor.
ja het loopt idd een beetje rommelig al vind ik dat niet storend gezien ik van een 5 cilinder af kom.
de komende tijd laat ik alles gewoon voor wat het is en ga me meer richten op de kleine dingetjes zoals de simons uitlaat nalopen als deze warm is komt die ergens langs op met doorschakelen.
in een week tijd ligt er een duppeltje olie onder de auto die tussen de bak en het blok vandaan komt dit wil ik ook opgelost hebben al valt er over lekkage niet spreken maar ik hou het liever allemaal bij dan alles in een keer.
En wie weet als ik aan de auto gewend ben ga ik er wel vlotter mee rijden ben nu nog erg voorzichtig 90/100 op de snelweg bijvoorbeeld omdat ik die toerentallen niet gewend ben ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-07-2019 15:53 #184455 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Martijn stelt zich voor.
Dat went snel hoor, de redblocks zijn gemaakt voor toeren, daar kunnen ze goed tegen.
Een overdrive kan daarentegen geen kwaad, die brengt de toeren op de snelweg met zo'n 1000 t/m naar beneden. Minder geluid, meer comfort.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Burgers (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
31-07-2019 20:58 #184470 door Martijn Burgers (GAST)
Beantwoord door Martijn Burgers (GAST) in topic Martijn stelt zich voor.
Vandaag de gril en claxons weer terug geplaatst, de laatste heb ik ook van nieuwe lak voorzien aangezien deze roest bruin waren in plaats van Chrome. Ook begonnen met polijsten en in de wax zetten van de auto. Als laatste onder de auto gekropen met krik en bok om te kijken waar het geluid vandaan komt met warme uitlaat,vermoedelijk raakt de uitlaat de bak als die warm is verdere acties gestaakt en wachten tot maandag over een week als die op de brug kan.


Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
31-07-2019 22:01 #184473 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Martijn stelt zich voor.
Hallo Martijn,
met een dergelijke auto is die smile op je gezicht goed verklaarbaar ;-)
De tang op de voorgrond van de foto heb ik ook eens gekocht, en ben er nog steeds blij mee, voor diverse dingen bruikbaar.
groeten,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Martijn Burgers (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
31-07-2019 22:28 #184475 door Martijn Burgers (GAST)
Beantwoord door Martijn Burgers (GAST) in topic Martijn stelt zich voor.
Hee Rudi,

Hopelijk blijft die grijns ook minimaal 10 jaar hangen net zoals bij de vorige Volvo ;) maar dat verwacht ik wel.
Wat ook verademend is dat deze Volvo tot nu toe alleen positieve reacties bij mensen op roept. Waar ik de C70 jaren terug liet staan en met een geleende Renault Clio naar mijn eerste date reed van mijn inmiddels verloofde om maar geen verkeerde indruk te wekken :) ja het zijn geweldige tangen goede grip zonder de boel te beschadigen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.