Lezer stelt zich eindelijk voor

Lees meer
03-04-2019 00:22 - 03-04-2019 00:32 #182690 door Daan Janssen
Lezer stelt zich eindelijk voor is gemaakt door Daan Janssen
Hallo allemaal,

Ik ben Daan 25 jaar oud en ben ondertussen iets meer dan een jaar lid van het jongerenregister. Mijn volvo heb ik al een stuk langer, een jaar of drie maar daar over dadelijk meer.
Tecniekvreemd ben ik niet, ik ben namelijk procesoperator maar dus geen echte sleutelaar. Wel zou ik hier nog iets meer vaardigheid in willen ontwikkelen.
Ik woon midden in Limburg (NL) en woon nu anderhalf jaar op mezelf, en heb gelukkig een fijne garage waar in gewerkt zou kunnen worden.
Ik lees sinds 3 maanden zeer actief het forum (lees: elke dag) en vond het tijd worden om zelf ook maar eens actief te worden.
Ik heb nog veel te leren over oldtimers maar vind het super om er aldoende achter te komen hoe ze werken. Eigenlijk verliefd geworden op oldtimers toen mijn beste vriend heeel heel lang geleden, zo lijkt het in ieder geval, een opel B kadett kocht snel na dat hij zijn rijbewijs haaldde. Ik had mijn rijbewijs net iets eerder, maar geen eigen auto en reed eigenlijk heel weinig. Maar in de kadett heb ik mijn eerste kilometers gemaakt, we gingen werkelijk overal heen.
De liefde was er dus, maar ik had een bijbaantje als vakkenvuller en sportte toen nog erg veel, dus geld was er niet. Ik kocht mijn eerste auto 3 jaar geleden, deze bij elkaar gespaard met mijn eerste half jaar werken :)

Ik werd verliefd op een mooie combi uit '67 die een liefhebber van dragracerij (hij werkte hier ook in) te koop had staan. Hij had te veel last van zijn nek en armen om er nog goed onder te komen en aan te kunnen werken, maar dit heeft hij in het verleden zeker gedaan. Vanaf '83 is hij de eigenaar geweest en heeft deze auto naar zijn smaak gemaakt. Ik heb besloten dit stokje over te nemen, en er ook mijn gevoel in te verwerken. Maar eerst gevoel krijgen voor de techniek!
Inmiddels 2 lange tochten gemaakt, en veel lange toertochten. Kort nadat ik "het beestje" had, want zo heette hij, ben ik met 2 vrienden mee naar Budapest gereden, zonder al te veel kennis. Dit was gelukkig ook niet nodig aangezien hij nog zeer goed nagekeken was en dit bleek ook wel.
Ik heerlijk achterin geslapen, en mijn vrienden in een tent. Na deze vakantierit was ik al helemaal verliefd:)
Afgelopen jaar met mijn vriendin een geweldige tocht gemaakt door Zweden en Noorwegen en alles daar tussen van meer dan 6000km. Met onze mini camper lekker door de bergen racend, en heerlijk om dan chauffeur te zijn! Achterbank thuis gelaten en lekker samen achterin, met een zelf verzonnen luifel helemaal af.

Dagelijks wilde ik deze niet gebruiken dus kwam er na 1,5 jaar een B kadettje bij:) En deze heeft ondertussen na 2 jaar bijna 20.000 gereden. Hier durfde ik iets meer mee te spelen, en zo heb ik veel geleerd. Waterpompje vervangen, radiator gespoeld, alle olie vervangen, enigzins kennis opgedaan van ophanging en hoe de ontsteking werkt. En vooral dat het allemaal wel te doen is als je goed op let waar je mee bezig bent.

Uiteindelijk kocht ik er nog een 164 (ondertussen volledig volvo fan) op LPG bij omdat deze geschikter is voor de snelweg en vele kilometers, maar deze heeft hij nog niet veel gemaakt omdat de uitlaat lek was. Voordat ik er erg in had het hele spruitstuk er af, dus dit is nog even een projectje. Maar hier over later meer.

Ik zal voor mijn diverse propleempjes/uitdagingen eigen onderwerpen aanmaken, om dit een beetje schoon te houden!
Als er iemand vragen heeft hoor ik dat graag, ook zou ik graag willen weten wie er een beetje in de buurt woont!

Met vriendelijke groet,

Daan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2019 00:46 #182692 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Lezer stelt zich eindelijk voor
Welkom hier, én gave auto('s)!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2019 07:30 #182693 door 16020-dummy
Beantwoord door 16020-dummy in topic Lezer stelt zich eindelijk voor
Welkom Daan, en inderdaad, super gave wagen(s)!
Grappig, procesoperator in Limburg. Mijn vriend is ook procesoperator en werkt in Venlo. Misschien ken je hem wel.
Veel plezier hier in ieder geval!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2019 17:46 #182705 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Lezer stelt zich eindelijk voor
Waar woon je in Limburg, en ben je al eens bij een regio-activiteit geweest? Ik woon zelf in Helmond, zit in het regiobestuur, en nodig je van harte uit om eens met ons kennis te komen maken! In de agenda vind je alle info.


Met vriendelijke groet, Paul Franse

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-04-2019 20:52 #182707 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Lezer stelt zich eindelijk voor
Hallo Daan! Stoere combi zeg! Gave kleur ook. Ik woon in Heeze bij Eindhoven; niet al te ver weg dus....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Serge van Ruyssevelt
  • Serge van Ruyssevelt's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
04-04-2019 08:18 #182710 door Serge van Ruyssevelt
Beantwoord door Serge van Ruyssevelt in topic Lezer stelt zich eindelijk voor
welkom en in Budapest zal je zekers veel bekijks hebben gehad , met de enigste ingeschreven volvo amazon combi in Hongarije weet ik hoeveel bekijks je hebt, leuke Kadett ook trouwens

Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi

1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-04-2019 11:59 #182715 door Daan Janssen
Beantwoord door Daan Janssen in topic Lezer stelt zich eindelijk voor
Wat een reacties! Ik woon zelf in Stein en kom oorspronkelijk uit Sittard. Zelf werk ik dus op het DSM terrein, net in Venlo;)
Ik ben jammer genoeg nog nooit op een regio dag geweest, of een andere dag. Erg veel interesse in de afsteldagen gehad, en de rollenbankdagen van het jongerenregister. Deze komen mij echter vaak slecht uit omdat ik in diensten werk.
Hierdoor wel vaak snachts de tijd om het forum te lezen of te klussen in mijn garage!

Hopelijk zal het me toch snel lukken om een keer met een activiteit mee te doen. Binnenkort maak ik 2 losse onderwerpen aan, 1 voor mijn combi, en 1 voor de 164. Deze hebben momenteel mankementjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.