De gele baksteen

Lees meer
18-03-2018 20:00 #175900 door Robin Bruil
De gele baksteen is gemaakt door Robin Bruil
Ik ben nu al enkele jaren de trotse bezitter van een knalgele 244DL B19. Ooit gekocht als dagelijkse auto op LPG maar tegenwoordig in gebruik als (2e) oldtimer voor de mooiere maanden van het jaar.
De Volvo heeft gedurende mijn bezit al meerdere gedaanteveranderingen ondergaan, van compleet origineel naar sportief (verlaagd) en momenteel verhoogd als werkpaard. De grootste huidige wijzigen zijn een groot open dak, een interieur met voorstoelen uit een Alfa Romeo en een set geweldige verstralers voorop.

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden dus tast toe:
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2018 21:59 #175903 door H.J. van Bussel
Beantwoord door H.J. van Bussel in topic De gele baksteen
Lijken me fijne stoelen.
Ik ben met zo'n dak (volkswagen kever) eens geweigerd bij een wildpark. Gelukkig maar!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-03-2018 10:39 #175940 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic De gele baksteen
Ziet er echt fraai uit!
Maar....... Volvo-stoelen moet je natuurlijk nooit vervangen door stoelen van een ander merk :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2018 11:01 #175962 door Robin Bruil
Beantwoord door Robin Bruil in topic De gele baksteen
Mwa, ik vind deze stoelen 100x beter dan de originele stoelen. Zal uiteraard van persoon tot persoon verschillen.
Is gelukkig altijd weer terug te bouwen want heb de originele Volvo beugels gebruikt voor montage

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2018 11:23 #175963 door H.J. van Bussel
Beantwoord door H.J. van Bussel in topic De gele baksteen
Ik weet niet hoe fijn de originele stoelen van de 240's zitten. Vast ook wel lekker. Ik weet wel dat ik nooit de behoefte heb gehad om de modernere Saabstoelen die al in de duett zaten toen ik de auto kocht om te ruilen voor de originele. Ik wist hoe de stoelen zaten van de katterug die ooit had en niet dat dat nou heel slecht was, maar in de modernere zetels was een lange rit toch wel fijner. Als je alleen maar korte stukjes rijdt snap ik de keus voor origineel wel!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2018 11:11 - 22-03-2018 11:12 #175976 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic De gele baksteen
B19 in dit model 2 serie dan kan het niet anders dan het of een import is uit Frankrijk of Italië want dit type motor lag als je een NLer had alleen maar in het eerste model 2 serie dus van begin jaren 70. Of hij heeft een motorswap gehad in het verleden. In Frankrijk en Italië betaal je belasting naar de motor inhoud en niet op gewicht van de wagen. Het zal geen strepen trekker zijn maar voor de rest ziet hij d’r puik uit en die stoelen hebben in ieder geval meer zijwaartse steun dan de stoelen van de 2 serie, zou mijn keuze ook zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2018 11:15 #175977 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic De gele baksteen
Ff kenteken check gedaan en hij is ingevoerd, Frans of Italiaans ??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2018 23:32 #175985 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic De gele baksteen
Stoelen het zitgedeelte moet de lengte van je bovenbeen hebben, dus je knieen moeten einde zitgedeelte zijn.
Volvo/Saab stoelen en stoelen uit een Amerikaan voldoen voor mij aan die eisen.
Het is dus maar net hoe lang je bent.
Aziatisch auto's hebben meestal kleine stoelen, Franse auto's kan nogal eens verschillen, Duitse auto's hebben ookgoede stoelen maar net niet de stoelen uit Noord europesche landen.
Itlalianen heb ik geen ervaring mee.

Dus je lengte bepaald de juiste stoel voor jou.

Ik ben rugpatient heb makkelijk last van rugpijn dus ik kan het weten.
Met Volvo stoelen heb ik nooit geen rugpijn, Japanse omdat ze te kein zijn heb ik al rugpijn op de hoek van de straat.
Hoewel Janpanse auto's kwalitatief goed auto's zijn, zijn ze qua zit niet gemaakt voor ons Europianen.

Mijn visie op auto stoelen

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2018 09:14 #175987 door Adriaan Nagel
Beantwoord door Adriaan Nagel in topic De gele baksteen
Ik had in de jaren 80 een 244DL uit 1980, met de kleine vierkante koplampen en die had standaard een B19 motor. Een geweldige motor trouwens en ook over de stoelen had ik nooit te klagen, heb er ruim 300k mee gereden.

122S
C70 Cabrio Soft

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.