Jan 142

Lees meer
14-12-2017 18:29 #173833 door Jan 142
Jan 142 is gemaakt door Jan 142
Even voorstellen voordat ik wat vragen ga neergooien. Mijn oproep in gezocht is inmiddels op slot, aangezien ik een 142 heb gevonden. Het was even toeren, maar hij is inmiddels in NL

Ervaring met oude auto's heb ik zeker. Maar een klassieke Volvo had ik nooit eerder overwogen. Mijn andere 2 auto's zijn engels en eigenlijk ben ik ook weg van de engelse techniek. Nu kunnen er goed SU's op de volvo dus enigszins engels kunnen we het wel maken ;-) Waarom dan de Volvo. Eigenlijk vrij simpel. Ik ben redelijk fanatiek in alles wat met klassieke autosport te maken heeft. Dus race op circuits en deed wat historische ritten met een Triumph. Alles leuk en aardig maar 1 hij is eigenlijk te mooi en 2 totaal niet comfortabel om 8 uur achter elkaar in te puzzelen. Dus besloten dat er iets moest komen dat degelijk en comfortabel moest zijn.

Veel Volvo amazon's worden gebruikt en daarom wilde ik wat anders. Vandaar de 142.

Onderstaand de foto. Ik ben er erg blij mee en nu gaan we aan wat technische punten werken.
De eerste plaats ik onder het mom motorproblemen. Bij flink gas geven en dan gas los hoor je een geluid alsof de kleppen gesteld moeten worden. De motor loopt als een zonnetje. zijn dit de distributietandwielen?

Hartelijke groet,

Jan
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-12-2017 19:05 #173835 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Jan 142
Wow , wat een prachtige auto Jan.
Welkom hier , wat je vraag betreft , ja , de kans is groot dat het de distributietandwielen zijn.
Wat de b18/20 betreft , het blok heeft veel weg van de oude engelse motoren , zo is het schroefdraad engels , unc ,
Unf , etc.
Veel plezier met de 142.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.