Nieuw Lid met Amazone Combi

Lees meer
05-10-2017 20:55 #172242 door Chris Caenen
Nieuw Lid met Amazone Combi is gemaakt door Chris Caenen
Sinds kort ben ik eigenaar van een Volvo Amazone Combi uit 1967 met B18A motor. Zie hieronder een foto. Ik had een MGB GT maar deze auto was niet erg praktisch i.c.m. onze dochter die een paar maanden geleden is geboren. Daarnaast vond mijn vrouw het niet leuk om met het zitvlak zo dicht op het asfalt te zitten. Ik had mijn MG te koop staan en vervolgens reageerde iemand in Belgie dat hij opzoek is naar B GT en of ik interesse heb in een ruil met een Amazone Combi. Nu stond deze auto zowiezo al op mijn lijstje van mogelijke opvolgers dus hebben we geruild. Vrouw, dochter, en ik zijn er heel blij mee.

De buitenkant vertoond wat slijtage maar er is geen significante roest. Deze winter trakteer ik de auto op een nieuwe laklaag zodat die in het voorjaar er weer prachtig bijstaat. Voordat ik met de auto ga beginnen ga ik in November nog de Wintertour rijden.

Ik heb een beetje rond gekeken op het internet voor onderdelen. De meest interessante (qua prijs en aanbod) websites die ik heb gevonden is uiteraard de club (en ik heb mij gelijk aangemeld.) en Scandcar. Zijn er nog andere websites die jullie kunnen aanbevelen? (Mag ook in het buitenland zijn.)

Als ik aan de slag ga met de auto kan ik zeker wat hulp gebruiken.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arnold de Groot
  • Arnold de Groot's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Lees meer
05-10-2017 21:43 #172243 door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Nieuw Lid met Amazone Combi
Goed vergelijken kan lonen, de clubshop is meestal goedkoper. Verder heb je nog Nordicar en in Duitsland Scandix. Let ook op het verschil in prijs / kwaliteit tussen Volvo origineel en replica onderdelen. En Dries Bakkenes niet te vergeten!

Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
05-10-2017 21:53 #172245 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Nieuw Lid met Amazone Combi
Nogmaals Chris,

Welkom bij de Volvo vereniging; leuke combi heb je geruild. Zoals je terecht opmerkt, is de webshop van -nu-je eigen vereniging, zonder twijfel de beste. Omdat:
- deze gerund wordt door vrijwilligers van de club,
- daardoor prijstechnisch gunstig is,
- je betaalt pas als de spullen bij je thuis zijn,
- heel soepele retourregeling van onderdelen
- prima kwaliteit, vaak de keus tussen origineel Volvo of derden;
- niet meer leverbare onderdelen geherproduceerd worden.

Zo, genoeg reclame gemaakt en op internet vindt je heel veel sites die auto onderdelen verkopen, maar let op de retourvoorwaarden! Overigens rijd ik al vanaf 1982 een zelfde combi, dus als je vragen hebt, hoor ik het wel.

gr .Cor Kraaijeveld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.