Amazon 121 weer op de weg!

  • Jimmy Korswagen (GAST)
  • Jimmy Korswagen (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
14-08-2017 11:07 #171157 door Jimmy Korswagen (GAST)
Amazon 121 weer op de weg! is gemaakt door Jimmy Korswagen (GAST)
Als uit een goede aflevering van "Garage Hunters" of "Storage Wars" trof mijn broer dit juweeltje aan in een garagebox in Rotterdam.
Na een kwartier verhuisdozen en spullen te hebben verplaatst kon deze Amazon uit 1966 het daglicht weer zien!
De afgelopen 10 jaar is er volgens de vorige eigenaar alleen in naar de werkplaats gereden voor laswerk, onderhoud en een verfbeurt. Zo getuigen ook alle papieren die bij de auto zitten, inclusief het originele aankoopbewijs (in Zweedse Kronen) en de kilometerstand (87.000).
Deze kans kon ik niet laten schieten en de koop was snel gesloten. Vervolgens LPG getankt en vanuit Rotterdam naar mijn huis in Apeldoorn gereden. Ondertussen 1x gestopt. Het werd namelijk al donker en ik had geen idee welk instrument voor de verlichting diende. Voor de goede orde: ik heb voorheen alleen in mijn dromen in een Amazon gereden.

Wat ik zo kan beoordelen is de auto vrijwel origineel en strak gerenoveerd. En loopt (ook stationair) vlekkeloos.
Er zit wel een sterretje in de ruit, er mist een spatlap linksachter en een knop/bout van de gangstercap ontbreekt.
Dat moet op te lossen zijn lijkt me.

Over de techniek weet ik eigenlijk nog weinig. Ik zie er naar uit om de komende jaren 'alles' te weten te komen over de Amazon, daarom gelijk ook aangemeld bij de Volvo-vereniging. Omdat ik een beginner ben zal ik vast een beroep op de aanwezige kennis en ervaring gaan doen, waarvoor alvast bedankt!

Mocht iemand al tips hebben hoor ik het graag.
Hartelijke groet, Jimmy
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-08-2017 12:15 #171158 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Amazon 121 weer op de weg!
Welkom en idd een mooie strakke auto. En wij staan klaar om al je vragen te beantwoorden. Daarnaast kun je ook de zoekfunctie gebruiken, ik vind dat altijd zo een dooddoener om te zeggen. Maar als je die gebruikt dan sta je versteld hoeveel info er op staat.

Maar nogmaals gewoon vragen mag ook ook hoor

Gr Rene

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Saskia De Vos
  • Saskia De Vos's Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-08-2017 18:59 #171162 door Saskia De Vos
Beantwoord door Saskia De Vos in topic Amazon 121 weer op de weg!
Ziet er heel behoorlijk uit, mooie vondst! Daar ga je zeker weten veel plezier aan beleven :-D

...overgestapt op een Honda CB400T! Misschien tot ziens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2017 10:23 #171170 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Amazon 121 weer op de weg!
Welkom! En gefeliciteerd, hij ziet er goed uit, dus veel plezier met de auto en deze club!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2017 21:35 #171179 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Amazon 121 weer op de weg!
Welkom!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2017 15:19 #173261 door Jaap Koning (GAST)
Beantwoord door Jaap Koning (GAST) in topic Amazon 121 weer op de weg!
Strakke bak Jimmy,

Mijn tip: compressie meten, contactpunten en bougies controleren en olie verversen.
Liefst nog even extra tectyleren voor de winter en elke week ff poetsen!

Succes en zeker lid worden,
Jaap Koning

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.