Nieuw jongerenlid met Amazon

Lees meer
21-11-2016 17:40 #165050 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Nieuw jongerenlid met Amazon
Volgens mij zijn er geen B20 Amazons in de grijze kleur

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2016 19:31 #165055 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Nieuw jongerenlid met Amazon
Grille is van voor 1967.Sluitingen achterruiten van hele late B 20.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2016 20:23 - 21-11-2016 20:25 #165060 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Nieuw jongerenlid met Amazon
Tja mensen, ook Teuns trots is 47 jaar oud en dan kan het zomaar zo zijn dat er eens wat gerepareerd is met spullen van een iets ouder type (grille en motorkap). En de kleur zal ook niet origineel zijn, originele Amazons met metallic lak zijn sowieso zeldzaam (als ze al bestaan?) dus hij zal wel een keer een ander kleurtje hebben gekregen.
Als ik lees welke modificaties Teun van plan is om door te voeren op deze Ama, dan is hij de laatste die hier wakker van ligt, dus who cares?

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2016 20:25 #165061 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic Nieuw jongerenlid met Amazon

Hans schreef : Tja mensen, ook Teuns trots is 47 jaar oud en dan kan het zomaar zo zijn dat er eens wat gerepareerd is met spullen van een iets ouder type. En de kleur zal ook niet origineel zijn, originele Amazons met metallic lak zijn sowieso zeldzaam (als ze al bestaan?) dus hij zal wel een keer een ander kleurtje hebben gekregen.
Als ik lees welke modificaties Teun van plan is om door te voeren op deze Ama, dan is hij de laatste die hier wakker van ligt, dus who cares?


:) ikke nie

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2016 22:27 #165067 door Teun Mol
Beantwoord door Teun Mol in topic Nieuw jongerenlid met Amazon
Beste heren, bedankt voor al jullie leuke positieve reacties. Om terug te komen op de besproken onderwerpen. De kleur van de auto nu is zoals Gert van Beek al zij (Vorige eigenaar) gunmetal grey van jaguar uit de jaren 60. Deze kleur is terug te zien op onder andere oude Jaguar E-types. De voorgaande kleur van de auto zal naar mijn idee de donkergroene Volvo kleur zijn. Dit zou ook een goede link kunnen zien op de kleur van het interieur aangezien donkergroen met cognac bruin interieur vaak terug te zien is. Verder is het dashboard ook nog donkergroen en deze werd naar mijn idee altijd dezelfde kleur als het voertuig zelf gespoten. Wat de gril en achterruit betreft heb ik geen idee waar ze vandaan komen. Ik vind het wel leuk om hier achter te komen maar verder ga ik met de kennis hiervan niks doen aangezien ik niet van plan ben om de auto compleet te gaan restaureren. Wel vind ik het altijd interessant om achter de geschiedenis van mijn auto te komen. Mochten jullie geinteresseerd zijn in wat ik verder met het voertuig doen kunnen jullie dit lezen onder het kopje van 'Mijn project' en dan onder het onderwerp 'Volvo Slamezon'. Laat je niet door de naam afschrikken. Dit is zoals daar beschreven meer een naam voor de grap dan serieus. Nogmaals iedereen bedankt voor de leuke reacties en ik hoop dat er nog veel van dit soort leuke discussies rondom het voertuig zullen komen aangezien ik nog veel dingen van plan ben.

Groetjes Teun Mol.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-12-2016 18:48 #165723 door Heimen van Gens
Beantwoord door Heimen van Gens in topic Nieuw jongerenlid met Amazon
Hey Teun,

Word je ook lid van onze jongerenregister FB pagina?
www.facebook.com/groups/VKVjongerenregister/

- Volvo Amazon sedan 1967, Volvo P1800 1968, Volvo 164 1973, Project: Volvo Amazon Combi 1967 en nog wat nieuwe modellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.