herkomst Volvo Amazon Combi

Lees meer
11-10-2016 23:10 - 11-10-2016 23:11 #164118 door Egbert Buursink
herkomst Volvo Amazon Combi is gemaakt door Egbert Buursink

ik probeer te achterhalen waar mijn Volvo Amazon Combi (kleur 91) is geweest tussen datum van fabricatie (september 1966) en datum van invoer in Nederland (mei 2007)
Ik heb informatie van Volvo gekregen en daaruit concludeer ik dat de auto op 5 september is afgewerkt en 7 september uit de fabriek is gekomen. Vervolgens bij een dealer in de buurt van Stockholm....Volgens Nederlandse (en nu Belgische) papieren eerste ingebruikname oktober 1967!
- Wat is er gebeurt tussen 1966 & 1967?
- Wat is de betekenis van het duitstalige plaatje met allerlei gegevens van de auto; op het rechter binnen scherm. Betekent dit dat de auto is geëxporteerd naar Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland?
- kenteken in NL was AM-33-83


Model Amazon Combi
Chassis no. 45230
Type 22134
Colour 91
Upholstery 520
Engine no. 1415
Gearbox no. 307392 (?) Difficult to read
Body no. 45399
Reported OK 5th of September 1966
Delivery date 7th of September 1966
District 445, Vällingby Sweden

wie kan mij met wat meer informatie helpen?

bedankt,
Egbert
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2016 00:04 - 12-10-2016 00:08 #164120 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic herkomst Volvo Amazon Combi
Heb het Duitstalige plaatje maar even omgedraaid om nekklachten bij de lezers te voorkomen.
Over dat plaatje zou je eens informatie kunnen opvragen op het Duitse Volvoniacs-forum .
Het kan m.i. haast niet anders of de auto moet idd in Duitsland, Oostenrijk of Zwitserland hebben gereden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-10-2016 10:57 - 12-10-2016 11:00 #164124 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic herkomst Volvo Amazon Combi
Die datum eerste ingebruikname zou ik maar met een korrel zout nemen. Bij import in Nederland wordt deze datum door de RDW met een erg natte vinger vastgesteld.

Het was zeker in het verleden -weet niet hoe het nu is- vooral afhankelijk van hoe de pet van de betreffende ambtenaar stond welke datum van ingebruikname op het kentekenbewijs terechtkwam. Een tijdlang werd ook vrij willekeurig januari of juni van het geschatte bouwjaar geprikt. Onlangs ook het bericht op dit forum over een PV544 met een eerste ingebruiknamedatum op kenteken van 1974 zie www.volvokv.nl/forum/ik-en-mijn-volvo/25...voorstelronde#163987.

Die datum bij import is dus zeker niet betrouwbaar en zegt niets over wat er met de auto in Zweden is gebeurd tussen aflevering door de fabriek en de verkoop/aflevering door de dealer.

Het Duitse plaatje werd jarenlang standaard in Duitsland op geïmporteerde auto's aangebracht met daarop de voor de Duitse wetgeving relevante gegevens van de auto, zodat snel te zien is bij controles of een auto daaraan voldoet. Ik weet niet of het nog steeds de gewoonte is, helaas staat er geen datum op.

En zo ben je dus nog niet veel verder met de geschiedenis van je auto, helaas. Via instanties als de RDW (en buitenlandse overheden) is de historie niet na te gaan vanwege privacy-regels. Maar misschien kun je via de verkoper eerdere eigenaren achterhalen die nog documentatie hebben.
Dat is eigenlijk de enige manier. Kan een vorige eigenaar vertellen waar de auto vandaan komt, en dan steeds het spoor verder volgen naar eerdere eigenaren in de hoop dat het niet doodloopt. Een beetje als het opstellen van een stamboom....

Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.