Voorstelronde

Lees meer
06-10-2016 19:58 #164005 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Voorstelronde
idd dat zou ik ook willen, is origineler dan 1974. Maar ik zou de papieren en de platen bewaren en foto's maken zodat het verhaal om de auto sluitend is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2016 20:01 #164006 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Voorstelronde
Wat nog zou kunnen helpen is een mail sturen naar het Volvo archief (lars punt gerdin at volvocars punt com).
Dan krijg je hopelijk een Date of dispatch en een Reported OK waarmee je kunt aantonen dat hij echt eerder geproduceerd is dan 1974.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2016 20:04 #164007 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Voorstelronde

Henk van Nuland (GAST) schreef : De kattenrug is van het bouwjaar 1960 en in 1974 geïmporteerd vanuit Zweden. Helaas heeft de auto nu ook een kenteken uit 1974, te weten 91-TA-61. Dit wil ik om laten zetten naar een kenteken van 1960 bij het RDW. DAT blijkt helaas niet zomaar te kunnen.....

Het kenteken is niet 91-TA-61 maar 91-AT-61. Kentekencombinaties met AT in het midden werden doorgaans afgegeven in 1973. Bij de RDW is het momenteel vermoedelijk een zg. slapend kenteken, in welk geval het weer tot leven gewekt moet kunnen worden. Maar het is uitgesloten om een originele Nederlandse kentekencombinatie uit 1960 te krijgen op een auto die in een later jaar is ingevoerd. Wat wel mogelijk moet zijn is om de "datum eerste toelating" op het kentekenbewijs te laten aanpassen in 1960, mocht daar nu een andere datum staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Henk van Nuland (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
06-10-2016 20:45 #164016 door Henk van Nuland (GAST)
Beantwoord door Henk van Nuland (GAST) in topic Dank
Beste mede-fanaten. Het antwoord is idd al gegeven. Ik had de letters van het kenteken omgewisseld...en dan wil ik idd de datum eerste toelating van 1974 naar 1960 proberen te krijgen, al dan niet met een nieuw historisch kenteken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Henk van Nuland (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
06-10-2016 20:55 #164017 door Henk van Nuland (GAST)
Beantwoord door Henk van Nuland (GAST) in topic Voorstelronde
Dat is precies mijn "pijnpunt" in deze

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Henk van Nuland (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
06-10-2016 20:57 #164018 door Henk van Nuland (GAST)
Beantwoord door Henk van Nuland (GAST) in topic Voorstelronde
Ook waarheid als een koe. Datum eerste toelating wil ik graag terug naar 1960. Dat schijnt te kunnen als er ergens op het kenteken de code met 60 begint. Ik krijg morgen het kenteken. Ben benieuwd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Henk van Nuland (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
06-10-2016 20:58 #164019 door Henk van Nuland (GAST)
Beantwoord door Henk van Nuland (GAST) in topic Voorstelronde
Super tip!! Dank je wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-10-2016 20:01 - 07-10-2016 20:02 #164029 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Voorstelronde
Dat had ik niet begrepen, Sorry :ohmy:
En suc6

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Henk van Nuland (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
08-10-2016 21:22 #164057 door Henk van Nuland (GAST)
Beantwoord door Henk van Nuland (GAST) in topic Voorstelronde
Beste Allemaal..updat, update, update. Hij is gearriveerd! Na een korte inspectie gelijk onder de motorkap gedoken, zag er goed uit! Motor idd los. Een paar keer rondgedraaid, nieuwe bougies, verdelerkap gemonteerd en...starten!! Lopen als een naaimachine! Vandaag alle vloeistoffen ververst en even rustig weer in laten dribbelen.
Motor wordt niet heet en komt mooi op temperatuur. Het kenteken is inmiddels met de rdw geregeld en datum eerste toelating wordt aangepast naar 1960. Top. Nu de wat mindere dingen....bekleding is toch overleden, dus opnieuw...de remschoenen liggen los in de trommels, dat wordt uitdraaien en reviseren. Rempedaal ligt op de grond....geen dim of groot licht, achter brandt wel alles? Toen ik het blok af wilde tappen met het daarvoor bestemde kraantje, kwam er niks uit. Ook niet bij het vullen met koelvloeistof. Iemand daar een wijs antwoord op, net zoals op de andere dingen die niet werken? Graag!! Ik zal de dingen vanaf nu ook op de daarvoor bestemde groepen plaatsen. Alvast dank voor het meedenken EN de reeds geleverde antwoorden!!
Groet
Henk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-10-2016 23:29 #164061 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Voorstelronde

Henk van Nuland (GAST) schreef : Toen ik het blok af wilde tappen met het daarvoor bestemde kraantje, kwam er niks uit.

Kraan eruit draaien en met een breinaald oid proberen de verstopping door te prikken en/of uit het kanaal te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.