Even voorstellen.. Ik & mijn Volvo 144.

Lees meer
07-09-2016 21:02 - 07-09-2016 21:17 #163266 door Casper Ballast
Even voorstellen.. Ik & mijn Volvo 144. is gemaakt door Casper Ballast
Goedenavond,

Ik ben nieuw hier en dacht ik stel mij eigen even voor. En ik heb gelijk een vraag. Maar eerst eens voorstellen.

Ik ben Casper Ballast, uit Hardenberg (overijssel). Ben 21 jaar en ben sinds kort eigenaar van een blauwe Volvo 144 deluxe met B20 uit 1971 op LPG. Deze heb ik overgekocht van Arjan. Hij zei me dat het een leuk en handig was om me gelijk hier aan te melden. Dat heeft even geduurd maar ik ben der. De Volvo is in 2000 overgekomen uit Frankrijk als ik mij niet vergist.

De auto rijd enorm fijn, ziet er nog goed uit. En is van onder en boven op een paar kleine puntjes na helemaal strak. Waarom een oude Volvo? Het begon allemaal toen ik mijn swift wel een beetje zat begon te raken. Het mistte gewoon veel karakter, alhoewel het wel grappig is om in te rijden. Ik ben altijd al een beetje verknocht geweest op de Amazon en de PV544 omdat mijn opa altijd plaatjes er van liet zien, en fascinatie voor oude dingen. Mijn oma zegt altijd dat ik een oude ziel heb ;). En naar een aantal Amazon eigenaren gesproken te hebben op Concours d'elegance op het Loo. Wist ik het, het word een oude Volvo. Maar naar een beetje kijken op internet, begonnen de prijzen van de redelijk goed uitziende Amazon beetje buiten mijn budget te reiken. Dus naar verder kijken en veel ingelezen te hebben bij de 140 serie uit gekomen. En toen wezen kijken naar deze, proef gereden en reed perfect. Alles deed het. Dus naar een nachtje slapen, toch maar de oud eigenaar opgebeld om te melden dat ik de auto graag wou overnemen. Sindsdien ben ik trots eigenaar van een 144.

Ik heb nu alleen wel gelijk een technische vraag. Ik ben best handig (vliegtuigtechniek gedaan, nu bezig met mechatronica), maar ik kom er even niet uit. Mijn auto heeft de neiging tijdens het draaien hele koelvloeistof reservoir leeg te trekken, en zet ik hem stil dan stroom mijn reservoir over. Ik heb het zelf gezien, en voor de rest is die nergens nat. Iemand bekend met dit probleem? Ik zit zelf te denk om de dop eerst te vervangen. Maar als er iemand bekend is met het probleem en tips heeft hoor ik het heel graag.

Ik hoop plezier te beleven aan de vereniging en een bron van kennis te hebben.

met vriendelijke groet

Casper







(kwam ik tegen in Zeist bij een kameraad)
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2016 02:35 #163278 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Even voorstellen.. Ik & mijn Volvo 144.
Beste Casper, gefeliciteerd met je aanwinst.
Boor een gaatje van 1mm in je termosstaat als het goed is moet het probleem dan over zijn.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2016 11:17 #163285 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Even voorstellen.. Ik & mijn Volvo 144.
Ha, de auto blijft in zicht, mooi!
Heb je m goed verzekerd? Bij de Technische Commissie leden kun je de auto goedkoop laten taxeren.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2016 15:45 #163288 door Casper Ballast
Beantwoord door Casper Ballast in topic Even voorstellen.. Ik & mijn Volvo 144.
De auto is helaas WA verzekerd, het is mijn eerste auto op mijn naam. Dus de enige, en ik heb nog niet een verzekeraar gevonden die hem dan als oldtimer verzekering wil aannemen helaas. Of ik ben te jong of ik maak teveel kilometers of ik ben hem nodig als 2e auto ipv enige auto. Daar baal ik ontzettend van. Jij een goed idee Rob?

Johan, ik zou het eens proberen. Ik hoop dat het help, want dit is geen gezicht. Gelukkig oververhit de auto er niet door. Dank je voor de tip.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-09-2016 16:39 #163289 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Even voorstellen.. Ik & mijn Volvo 144.
Je bent lid, zie ik. Kijk bij de oude Volvo Klassieker Magazines even naar VKM53, schadespecial.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-09-2016 21:33 #163331 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic Even voorstellen.. Ik & mijn Volvo 144.
Leuk om Arjan's Volvo weer terug te zien op t forum.
Wordt het tankje echt helemaal leeg getrokken? Het is normaal dat het nivo hierin fluctueert, afhankelijk van de motortemperatuur. Helemaal leeg en overlopen is echter niet de bedoeling. Ga niet gelijk van het ergste uit, want zoals Johan ook al schreef kan de thermostaat dit soort fenomenen veroorzaken.
Wat je verzekering betreft zou ik eens contact opnemen met GIO.
Veel plezier met je 144, en keep it rolling!

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-09-2016 10:51 #163472 door Casper Ballast
Beantwoord door Casper Ballast in topic Even voorstellen.. Ik & mijn Volvo 144.
Ik zal vandaag of morgen eens proberen onder de kolomboor om een klein gaatje erin te boren. En ik ga me eens beter/verder verdiepen in die verzekeringen wereld.

Bedankt voor jullie tips

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.