Even voorstellen / Duett

Lees meer
21-05-2016 22:34 #160614 door Peter van der Geer
Even voorstellen / Duett is gemaakt door Peter van der Geer
Mijn naam is Peter van der Geer, woonachtig in de Leidse regio.
In de zoektocht naar een Duett stuitte ik op dit forum en alle verzamelde kennen en ervaring was voor mij reden om rap lid te worden.
Mijn Volvoverleden: V40 en V60. En nu dus op zoek naar de eerste echte Volvo Estate in serie gebouwd: PV445 of P210. Zoals ik eerder met een Duitse oldtimer heb gedaan, zal de Duett zo origineel mogelijk worden (of beter: blijven). De zoektocht is in volle gang.
Projecten met laswerk wil ik mijden. Ik ben meer van perfect onderhoud. Wat op internet staat houd ik in de gaten, maar als Forumlid denk ik onwillekeurig: is er een Duett van een echte liefhebber die een nieuwe liefhebber zoekt?

Volvo Duett, 1965

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2016 00:15 #160620 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Even voorstellen / Duett
Welkom op dit forum Peter en succes met jouw zoektocht. Ik heb net een hele mooie Duet gezien bij Dries Bakkenes maar weet niet of die te koop is. Bellen kan echter nooit kwaad en Dries weet sowieso een hoop te koop staan.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-05-2016 11:21 #160625 door Peter van der Geer
Beantwoord door Peter van der Geer in topic Even voorstellen / Duett
Dank, Teun. Bij Dries Bakkenes staat inderdaad een mooi exemplaar. Ook op Marktplaats staat er eentje, een P210, die via Roald Pronk wordt aangeboden. Kent iemand 'm? Voor 20K moet dat wel een superieure restauratie zijn.

Volvo Duett, 1965

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2016 22:58 #161890 door Peter van der Geer
Beantwoord door Peter van der Geer in topic Even voorstellen / Duett
Inmiddels heb ik een mooie Duett P210 B18 uit 1965 op de kop weten te tikken. Heb het principe 'koop de beste die je je kunt veroorloven' gevolgd. Resultaat: gerestaureerd exemplaar, matching numbers, motor gereviseerd, destijds geimporteerd uit Kiruna (Zweeds Lapland). Van buiten en binnen een plaatje, mede door de two-tone. De afwerking zit'm in details, dus daar gaan we nu mee aan slag: weg met die plastic zwarte radio, km-teller werkt niet, orig. voorstoelen heb ik erbij gekregen (moeten nog wel bekleed), maar de 240 Volvo stoelen (leuk voor lange ritten) gaan eruit. Hoe origineler, hoe leuker. Ook een imperiaal zou mooi zijn. Hij rijdt als een zonnetje - en tovert een glimlach bij groot en klein op het gezicht. Dat krijg je bij een dame van 51 jaar zonder rimpels ;-)

Volvo Duett, 1965

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-07-2016 22:59 #161891 door Peter van der Geer
Beantwoord door Peter van der Geer in topic Even voorstellen / Duett
En natuurlijk een foto.

Volvo Duett, 1965
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-07-2016 07:48 #161893 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Even voorstellen / Duett
Beauty!

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-07-2016 13:26 #161896 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Even voorstellen / Duett
Inderdaad een beauty !

Voor die imperiaal moet je natuurlijk bij Huke Basart www.hukebasart.nl zijn ......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.