Eindelijk weer een klassieker!

  • Jean-Pierre Dessart (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
07-12-2015 10:02 #156370 door Jean-Pierre Dessart (GAST)
Eindelijk weer een klassieker! is gemaakt door Jean-Pierre Dessart (GAST)
Beste mede-Volvoisten,

Na vorig jaar December afscheid te hebben genomen van de P1900 (voornamelijk omdat het dus absoluut geen gezinsauto is) en de V50 T5 (vervangen door een 100% elektrische auto) moesten we het nu al bijna een jaar qua Volvo's met alleen een V70 doen (wel mezelf in Februari op een "nieuwe" gebruikte V70 T4F getrakteerd :-) ).
Maar goed nieuws: gisteren heb ik een overeenkomst gesloten voor de koop van een Amazon Combi uit 1969. Kleur groen, lak en bekleding niet super, technisch naar mijn bescheiden oordeel wel heel goed. B20 motor met werkende overdrive, volledig gereviseerd remsysteem, en, voor ons heel belangrijk, driepunts rolgordels voor- en achterin.
Er is thuis al een mooi droog plekje voor haar gereserveerd!

Als de winter zo blijft doorgaan zal deze Combi rond de Kerst zeker te aanschouwen zijn op de Drentse wegen. Ze zal geen kilometervreter worden, maar op mooie weekend dagen zullen we haar uiteraard graag even uitlaten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2015 11:42 #156375 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Eindelijk weer een klassieker!
Gefeliciteerd met je aankoop! (En had je een P1900??)
Veel plezier met de combi, dat is inderdaad wel een gezinsauto!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-12-2015 11:56 #156376 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Eindelijk weer een klassieker!
Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst. Een P1900 of een Amazon is wel een groot verschil in exclusiviteit. Veel forumbezoekers weten hoe een Amazon rijdt, maar hoeveel zullen er ooit in een P1900 hebben gezeten? Vermoedelijk zijn die op de vingers van één hand te tellen. Waar ik vooral benieuwd naar ben is of je de negatieve verhalen die over de P1900 de ronde doen, kunt onderschrijven op basis van je eigen ervaringen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
07-12-2015 12:59 #156377 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Eindelijk weer een klassieker!
De groene combi uit het Friese Tirns?

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jean-Pierre Dessart (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
07-12-2015 13:11 #156379 door Jean-Pierre Dessart (GAST)
Beantwoord door Jean-Pierre Dessart (GAST) in topic Eindelijk weer een klassieker!
Ze kwam wel uit Friesland, maar stond verder niet op internet te koop :-)

Vwb de P1900. Die reed uiteraard niet als een moderne auto, maar het viel me ook niks tegen.
Ik heb er lange tijd een gigantisch startprobleem mee gehad, maar dat bleek aan een ontbrekend nokje van de carburateurs te liggen, dus dat was achteraf eigenlijk wel logisch.
Verder is er maar 1 keer een deur opengevlogen in een bocht, ik verdenk nog steeds mijn bijrijder van het niet goed sluiten van de deur!

Maar ik kan ook niet ontkennen dat de carrosserie niet lekker aansluit. Als het buiten regent, regent het binnen ook :-) en je hebt natuurlijk altijd wat rijwind. Gewoon lekker in het zonnetje maximaal 80 ermee toeren dus en niet al te grote afstanden, dan rij je met een enorme smile op je gezicht rond!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.