Hallo mijn eerste echte oldtimer Amazon 1965

Lees meer
27-04-2015 10:28 #150824 door Peter Hoge (GAST)
Hallo mijn eerste echte oldtimer Amazon 1965 is gemaakt door Peter Hoge (GAST)
Sinds februari in het bezit gekomen van een Volvo Amazon 121 uit 1965.
Kinderen het huis uit, dan moet er ander tijdverdrijf komen.

Mijn vrouw was altijd al gek van een Amazon (eigenlijk liever nog een kattenrug, maar ja..) en nu liepen we deze tegen het lijf.
We rijden er nu een paar maanden in en gaan het steeds leuker te vinden. Zelfs zo leuk dat we er deze zomer mee op vakantie gaan naar Zuid Frankrijk.
Het is geen concoursstaat auto en verbeterpunten zijn er natuurlijk altijd.
Komend weekend gaan we een volledig gereviseerde D-type overdrive inbouwen om op de lange baan het toerental wat te reduceren.

Wat we al gedaan hebben:
hoofdsteunen gemonteerd, nieuwe spiegels, claxon, ontsteking, verdeler kap en bougiekabels, kleppen stellen, remmen schoongemaakt en gesteld.

Tegenvaller is een verrotte dwarsbalk: hier moet nog even flink gelast worden en een anti roestbehandeling voor de bodem en holle ruimtes.

Oh ja, ik heb ook nog een youngtimer: een BMW M535i van 1985 die ik hopelijk komend weekend ga ophalen na een koprevisie en helaas ook het nodige laswerk.

Zo nu kan het wel weer. Allen nog een fijne Koningsdag en hopen veel van jullie te leren en met jullie te delen.
Foto's zal ik binnenkort proberen te plaatsen.

Groeten, Marleen en Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2015 13:44 #150836 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Hallo mijn eerste echte oldtimer Amazon 1965
Gefeliciteerd!
En dan nu: De foto??

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2015 18:11 #153989 door Peter Hoge (GAST)
Beantwoord door Peter Hoge (GAST) in topic Hallo mijn eerste echte oldtimer Amazon 1965
Het heeft een tijd geduurd, maar nu dan eindelijk wat foto's van de Amazon.

De auto bleek slechter dan gedacht en niet meer APK waardig en had een gedeeltelijke restauratie nodig om weer bij de tijd te komen. Maar nu is het weer een volwaardige auto die heerlijk rijdt.

Dank aan de mannen van Volvo-Lotte die er aardig wat energie in hebben gestoken.
In een ander topic zal ik het project, want dat is het inmiddels wel, verder in detail beschrijven.



















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-09-2015 19:10 #153991 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Hallo mijn eerste echte oldtimer Amazon 1965
En eindelijk kunnen we dan zien hoe mooi de Amazon eruit ziet. En helemaal in orde. Gefeliciteerd!

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.