even voorstellen

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2015 22:44 #147594 door
even voorstellen is gemaakt door
hallo allemaal

Sinds vandaag ben ik weer de trotse eigenaar van een mooie 142. Moet nog wel iets aan gebeuren om m nog mooier te maken maar ik heb er weer eentje.
Anderhalf jaar geleden hadden we een 244 GL maar daar hebben we afscheid van genomen ivm de belastingmaatregel.
Dus we gaan weer lekker toeren en het eerste wat moest gebeuren is lid worden van de volvo club.
Ik kijk weer uit naar de meetings en de toertochtjes.
Meteen maar een vraagje; ik ben nog op zoek naar een goedwerkende autoradio. Geen moderne maar gewoon zon ouderwetse autoradio voor in het dashboard. Dus als iemand er nog een heeft hou ik me aanbevolen.

Groetjes
Andre Froeling en Hetty schouwink

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Perro
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
22-01-2015 18:52 #147615 door Perro
Beantwoord door Perro in topic even voorstellen
Welkom, veel plezier met jullie 142.
Bij een eerste praatje hoort ook een plaatje ;)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-01-2015 21:54 #147624 door
Beantwoord door in topic even voorstellen
hoi perro

ik had uiteraard, trots als ik ben, graag een paar fotos erbij geplaatst, maar dat is nog niet gelukt. Iets met extensie en te groot bestand.
De 142 staat momenteel bij Tom"s Classics in Enschede, om wat kleine reparaties te doen. Maar ik zal zsm wat foto's plaatsen. Hopend op de nodige ooohhhs en aaahhsss.
In onze omgeving waren de reacties; ja mooi past helemaal bij jullie.
Mijn Volvo gevoel is een paar jaar geleden onstaan door een vriend van mij. Hij had een 245 polar en dat reed super. Na wat zoeken op marktplaats kocht ik een 244 GL. Aanvankelijk omdat ie zo goedkoop was. En belastingvrij en op LPG.
Maar al snel ontstond er een gevoel van Goh wat rijdt dat heerlijk relaxed. We reden er overal mee naar toe.
Zag ik op tv een Ja-knikker in Drente, dacht ik "die heb ik nog nooit in mijn leven gezien". Dus reden we de volgende zondag met een termoskan koffie en broodjes richting Drente. De Deltawerken, toertocht door zuid limburg, overal toerden we naartoe. Radio aan en de Grote Bosatlas op de achterbank.
Helaas door de belastingmaatregel hebben we de 244 van de hand. echt met pijn in mijn hart.
We hebben anderhalf jaar in een 306 gereden. Puur een auto om van A naar B te rijden. Verder niks nada, geen toertochten.
Dus voorjaar kom maar! wij komen er ook weer aan!
Op t verlanglijstje staan oa de biesbosch, en de Weerribben wat nog meer.
Uiteraard kijken we weer uit naar de club toertochtjes.
Wordt vervolgd

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
22-01-2015 22:36 #147630 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic even voorstellen
Haha, prachtig verhaal Andre.
Jij gebruikt een volvo waar hij uiteindelijk voor gemaakt is; RIJDEN :lol:
Ik heb zelf soms nog meer lol in het sleutelen en aanpassen waar nodig maar kan me helemaal in jouw plezier verplaatsen hoor.
Ooit zocht ik een grote bak voor weinig, het moest een Mercedes 200 station op diesel worden.Heel Friesland afgereden niets geschikts gevonden.
Zegt m'n pa op de terugweg; "zullen we eens bij Visser en Visser kijken voor zo'n Volvo 240 station?"
En zo geschiedde, prachtige 245 gekocht voor net bedrag en gelijk helemaal "in love", daarna volgde een 245 diesel, gewoon omdat dat zo prachtig loopt en later nóg een 245 waar ik een turbodiesel in gebouwd heb met intercooler.
En nu bezig met het opknappen van een ama combi.

Ik wens je nog veel plezierige KM's toe en wie weet zien we elkaar nog wel eens tijdens een rit.

groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

• Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-01-2015 23:15 #147631 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic even voorstellen

"andre froeling" schreef:
ik had uiteraard, trots als ik ben, graag een paar fotos erbij geplaatst, maar dat is nog niet gelukt.

Dat is heel eenvoudig met behulp van een hosting-site zoals bv. deze .

• Ewoud KH
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-01-2015 17:08 #147643 door Ewoud KH
Beantwoord door Ewoud KH in topic even voorstellen
Hee Andre!

Wat grappig, ik wist niet dat je een Volvo hebt gehad (en nu dus weer hebt).
Bevalt goed hé die auto's. Ik ben inmiddels bezig met mijn derde!

Foto's plaats ik altijd via mijnalbum.nl, vind ik wel prettig. Link kopiëren en ze staan er op.

Ik ben erg benieuwd naar je 142!

Groeten Ewoud

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-01-2015 20:32 #147653 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic even voorstellen
Fijn, weer een 140 in de club-familie! En doe Tom de groeten van me als je daar bent, de auto is in goede handen!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD